ענת קם היום
ענת קם היוםצילום: פלאש 90

וועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אישרה הבוקר (שני) לקריאה ראשונה את התיקון לחוק העונשין המכונה "הצעת חוק ענת קם".

על פי ההצעה שיזמו ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) וציון פיניאן (ליכוד) יתוקן חוק העונשין, ויתווסף אליו סעיף של עבירה מסירת והחזקת ידיעות ומסמכים סודיים ללא רשות ולגורם שאיננו מוסמך לכך, תוך הדגשה כי למעביר ולמחזיק המידע לא היתה כל כוונה לפגוע בבטחון המדינה. העונש על עבירה יהיה עד עשר שנות מאסר.  עד היום עבירה מסוג זה הוגדרה בחוק העונשין תחת סעיפי ריגול ובגידה שהעונש עליה נקבע לחמש עשרה שנות מאסר.

ח"כ שנלר אמר בדיון כי הצעת חוק באה "על מנת להדגיש כי ריגול וחומרתו כמו גם הכוונה לפגוע בבטחון המדינה אינם דומים לשום דבר אחר".

יו"ר הועדה ח"כ רותם הביע תמיהה על הדברים וטען כי "כאשר נכנסים ללשכת קצין ולוקחים מסמכים, לשם מה הדבר נעשה, אם לא כדי לפגוע בבטחון המדינה". ח"כ רותם הדגיש כי הצעת החוק לא תובא להמשך חקיקה על מנת שלא להשפיע על הליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט.

לפני שלושה שבועות החלה כתבת אתר וואלה, ענת קם, שהורשעה באחזקת מסמכים סודיים ומסירתם לעיתונאי 'הארץ' אורי בלאו,  את ריצוי ארבע וחצי שנות המאסר שנגזרו עליה בבית הכלא 'נווה תרצה'.

קם הורשעה כי בשנים 2007-2005, בעת ששירתה כפקידה בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז, היא העתיקה לדיסקים אלפי מסמכים מסווגים וכשנה לאחר שחרורה העבירה חלק מהם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.