נתניהו בטקס הזיכרון
נתניהו בטקס הזיכרוןפלאש 90

סערה סביב דברי הקישור שליוו את טקס הזיכרון לחללי אסון הכרמל. חלק מבני המשפחות השכולות מבקרים את הנוסח שאותו קרא המנחה דן כנר ובו שולבו עוד ועוד דברי שבח לראש הממשלה. לביקורת מצטרפים פוליטיקאים.

נזכיר כי במהלך הטקס נקבע בדברי ההנחיה כי "האנדרטה הוקמה ביוזמתו של ראש הממשלה". בהמשך נאמר כי "האנדרטה אושרה בממשלה ביוזמתו של העומד בראשה". כשנקרא ראש הממשלה לשאת דברים הגדיר אותו המנחה כ"הראשון שהבין את גודל האירוע", וכמי שרתם את כל הכוחות בארץ ובעולם. עוד נקבע כי גם כעת הוא "דואג ללא לאות לבני המשפחות".

הדברים, כך הסתבר מאוחר יותר, עברו בדיקה ושינויים על ידי אנשי לשכת ראש הממשלה שהוסיפו את שמו של נתניהו ותאריו הללו לדברי הקישור.

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', מגדירה את הדברים כציניות לשמה. פוליטיקאים נוספים מצוטטים הבוקר בתקשורת כמי שחש אי נוחות מיד עם הישמע הדברים. לטעמם לא זה המקום להאדיר את ראש הממשלה. הבוקר נשמעים גם דברי ביקורת מצידם של חלק מבני המשפחות השכולות הסבורים כי גם אם הדברים נכונים לא זה היה המקום לציין אותם, אלא להצטנע ולהדגיש את אבלן של המשפחות.

בלשכת ראש הממשלה מסרבים להתייחס לביקורת באופן פרטני, ומסתפקים בקביעה ולפיה הדברים שנאמרו במהלך הטקס על ראש הממשלה הם דברי אמת.