דנון ואיילון מקבלים את פני נשיא דרום סודן
דנון ואיילון מקבלים את פני נשיא דרום סודןלשכת דנון

יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-דרום סודן, ויו"ר השדולה לטיפול בבעיית המסתננים, ח"כ דני דנון, יסייר היום (ג') עם נשיא דרום סודן, סלוואה קייר, שנחת אתמול בשעת לילה מאוחרת לביקור ראשון בישראל. בין הנושאים שיעלו בפגישותיו- בעיית המסתננים: "בשיתוף עם נשיא דרום סודן, נוכל למצוא פתרון לבעיית המסתננים הסודנים בישראל" אמר דנון. הנשיא עתיד לבקר ב"יד ושם",

בסיור משותף עם ח"כ  דנון ובהמשך ביקורו ייפגש עם נשיא המדינה, רה"מ, שר החוץ ושר הביטחון. דנון, אשר קיבל את פניו של הנשיא קייר, יחד עם סגן שר החוץ, דני איילון בשדה התעופה, פנה אליו בנושא בעיית המסתננים הישראלית: "העם הסודני עבר תהפוכות ושפר מזלו בהקמת מדינה מתוקנת וחדשה. עלינו, מדינת ישראל, לתת כתף בשיקום העם הסודני ולהחזיר את פליטיה חזרה לביתם בכדי שיתרמו לבניית המדינה החדשה ".

דנון, שהיה הישראלי הראשון שביקר במדינה הצעירה, יזם את הביקור באוגוסט האחרון, לאחר ביקורו בדרום סודן חודש לאחר הקמתה. מאז ביקורו, קידם דנון את היחסים בין המדינות, הקים את אגודת הידידות הפרלמנטרית: ישראל-דרום סודן, ועומד בראשה, ולאחרונה אף הקים את השדולה למאבק בבעיית המסתננים בכנסת. לאחר החלטת הממשלה על התוכנית לטיפול במסתננים, בעלות של 630 מיליון ש"ח, הגיש דנון לרה"מ הצעה חדשה לפתרון הבעיה - הקמת מתקני שהייה והכשרה מקצועית בדרום סודן, אשר יקלטו את כלל המסתננים שנמצאים ומגיעים לישראל, ויהוו תחנת אמצע בדרך להחזרת המסתננים לארצם: "שיתוף פעולה של הטכנולוגיה והידע הישראלים עם הרצון של דרום סודן לבניית מדינתם החדשה, יוכלו לפתור את בעיית המסתננים בישראל" אמר דנון

סגן שר החוץ, חבר הכנסת דני אילון, הגיע גם הוא לקבל את פניו של נשיא דרום סודן ואמר: "בחירתך בישראל כאחד מיעדיך הראשונים לבקר כנשיא מעידה על הידידות העמוקה והשותפות הטבעית בין דרום סודן לישראל. הקשרים בין שתי המדינות ילכו ויתחזקו. ישנו פוטנציאל רב לשיתוף פעולה בין המדינות ולביקור יש חשיבות רבה במיסוד שיתוף הפעולה בתחומים רבים, בהם; יחסים כלכליים, חקלאות, מים, אנרגיה ועוד".



כמו כן הוסיף סגן השר לנשיא וחברי משלחתו כי השגת עצמאותה של דרום סודן באמצעות פיוס היסטורי ורק לאחר מכן קבלתה כחברה באו"ם, היא המודל הראוי גם עבור הפלסטינים; "סיפור עצמאותכם צריך להוות דוגמת מופת לכל המעוניינים בהשגת שלום בר קיימא במזרח התיכון.מדינה לא יכולה לקום באופן וירטואלי".