הישוב אדם
הישוב אדםיח"M

יו"ר ועד היישוב אדם, בבר וענונו, אומר לערוץ 7 כי ההחלטה לאפשר לערבים לעבד את אדמותיהם בכניסה ליישוב, היא שערורייתית, "זה מפריע מאוד לתושבים ומבחינתנו זה מפגע ביטחוני. אני לא רוצה להתרברב, אבל אם הייתי יו"ר הועד לפני שלוש שנים, זה לא היה קורה".

לדבריו לא ייתכן שהמנהל האזרחי והצבא יאפשרו לפלשתינים מדי בוקר להגיע למקום עם טרקטורים ולעבוד בפאתי היישוב, "החליטו שהם חקלאים והצבא מלווה אותם מדי בוקר. מבחינתנו זה שטח השיפוט של היישוב, זה, שכמה ארגוני שמאל הגישו בג"צים זה לא מעניין אותנו. אני אומר בצורה חד משמעית, השטח הזה שייך ליישוב אדם ולא לפלשתינים".

ועונו קובע שאלה שמנסים לשים רגליים להנהלת היישוב עושים זאת כי הם יודעים היטב שלאדם יש פוטנציאל להיות עיר, "אנחנו נמצאים בתקופה של פיתוח, למעלה מ-60 יחידות דיור הולכות ונבנות. "אדם" מאכלסת היום יותר מ-1400 משפחות. יש כאן 15 אלף דונם שיכולים להכיל עוד 120 אלף נפש. היינו כבר צריכים להיות מזמן מועצה מקומית, עם פוטנציאל להיות עיר".

וענונו מקווה שמישהו בדרגים הגבוהים יתעשת, "פה לא גרות אוכלוסיות שגדלו בבני עקיבא, אלו אנשים שבאים מירושלים ומחפשים איכות חיים, כשהם רואים ערבים מול הבית זה מרתיע אותם. לצערי הוועדים המקומיים לקחו את כל העניין הזה בצורה מזלזלת, והם קיוו והתפללו שמישהו במינהל יתעשת. מבחינתנו זה ממש לא מספק".