הונג קונג הורתה להשמיד 17,000 עופות לאחר שהתקבל אישור על כך ששלוש עופות מתו לאחר שחלו בשפעת העופות הקטלני מסוג H5N1 בשבוע שעבר. העופות נמצאו בשוק ביום שלישי. בנוסף, שתי ציפורי טבע נמצאו מתות עם הווירוס הקטלני.

הממשלה המקומית אסרה ייבוא של עופות ומכירת עופות טריים למשך שלושה שבועות. גם המערכת המתריעה מפני שפעת הועלתה לדרגת כוננות "חמורה".

ממשלת הונג קונג מנסה למצוא את מקור הווירוס, ועדיין אינה בטוחה האם מקור המחלה הוא מעופות שגדלו בחווה מקומית או עופות שיובאו למדינה. שר המזון והבריאות בהונג קונג מסר בהודעה לעם כי הוא יודע שמדובר על חוסר נוחות לציבור והפסד כלכלי במסחר בעופות, "ולמרות זאת עלינו לנקוט צעדים החלטיים למניעת הידבקות ושליטה על פיזור הווירוס".

ביום שלישי נמצא עורב מת בבית ספר יסודי, הוא נבדק ונמצא חולה בשפעת העופות. ביום שישי נסגר בית ספר יסודי נוסף לצורך חיטוי, לאחר שנמצא שם שחף מת עם וירוס שפעת העופות.

ממשלת הונג קונג הזדרזה לטפל בזיהום, לאחר שבשנת 2003 מחלת נשימה SARS הרגה 300 אנשים במדינה, ועוד כ-500 אנשים בעולם. בשנת 2009, 300 אנשים הושמו בהסגר בבית מלון שבו נמצא אורח נגוע בשפעת החזירים.