מלון שירת הים
מלון שירת היםקובי פינקלר

"בחורף 2012, ובמיוחד בחודשים ינואר-פברואר אנו צפויים לראות הוזלה משמעותית במחירי המלונות בישראל. ממידע שמגיע אליי ממנהלי בתי מלון רבים בארץ, עולה שאמנם על הנייר ההזמנות למחצית הראשונה של 2012 מציגות תפוסות גבוהות במלונות, אך אני חוששת כי לאור המשבר הכלכלי באירופה ובארה"ב ולאור המצב הגיאופוליטי באזורנו עוד יגיעו ביטולים. לגבי המחצית השניה של 2012 ישנה האטה בכניסת הזמנות", כך אומרת אתי לוי יו"ר איגוד מנהלי בתי המלון בישראל.

לוי אף מוסיפה ואומרת שכחלק מהמשבר, נאלצים רבים מהמלונות להוזיל מחירים באופן משמעותי, במטרה למשוך את הקהל המקומי: "אנו מקווים מאוד שתיירות הפנים תפצה ולו במקצת על ההאטה בהזמנות מחו"ל, ולכן בחורף הקרוב נראה הורדת מחירים משמעותית. סביר להניח שבחודשים ינואר-פברואר אפשר יהיה להזמין חופשה במחירים הזולים משמעותית מהתקופה המקבילה אשתקד".

לוי, המשמשת גם כמנכ"לית רשת פרימה, מזהירה מפני משבר חמור בענף וקוראת לממשלת ישראל ולמשרד התיירות בפרט להתגייס לטובת הענף ולצאת בקמפיינים באירופה ובארצות הברית לעידוד התיירות לישראל: "דווקא בעידן של משבר כלכלי ועמימות ביטחונית חשובה לנו יותר מתמיד תמיכתן של הרשויות. עלינו להזכיר לתיירים הפוטנציאלים את המחירים האטרקטיביים שלנו, היעדים ההיסטוריים והתרבותיים שיש לישראל להציע וכמובן החורף הנוח ביחס לזה השורר מדינות מוצאם. אם לא ננקוט בצעדים משמעותיים, ייתכן שכבר ברבעון הראשון של 2012 נחזה בפיטורים של עובדים רבים וצמצום פעילות".