מח"ט אפרים: עוצמתנו באחדותנו

אורות חנוכה של אחדות בשומרון: ראשי ההתיישבות בשומרון התכנסו יחד עם מח"ט אפרים וקציניו להדלקת נרות חנוכה משותפת בציון קבר יהושע בן נון בשומרון.

הדלקת הנרות המשותפת התקיימה כבר בשנה שעברה, אך בשל  אירועי הימים האחרונים בחטמ"ר אפרים מחד, וההסתה הקשה של פוליטיקאים כנגד ההתיישבות  מאידך, קיבל האירוע משמעות מיוחדת. מצד ההתיישבות השתתפו ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, וסגניו, וכן ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, וראש מועצת עמנואל, עזרא גרשי.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הדליק את החנוכיה כשאל"מ כהנא לצדו והקצינים וראשי המתיישבים שרו שירי חנוכה והתכבדו בסופגניות.לאחר הדלקת הנרות בירך ראש המועצה גרשון מסיקה "חנוכה הוא חג של אחדות. הצבא וההתיישבות חד הם, אין להפריד ביניהם. צה"ל הוא בשר מבשרנו, מי שמנסה להשמיץ ולהפריד בין ההתיישבות לצבא פוגע גם בהתיישבות וגם בצבא. מי שפוגע בחייל יש להוקיע אותו, מי שעושה כך גם טובת ההתיישבות אינה מול עיניו. אנו מדליקים במקום המיוחד הזה את נרות החנוכה – אור  החנוכה מאחד בינינו ואנו מתפללים שהאחדות תמשיך בעם ישראל יחד עם בניין ארץ ישראל".

מח"ט אפרים נשא דברים בפני הציבור: "אנחנו אומרים לחיילים ולחיילות שאנחנו חלק משרשרת הדורות, אין מקום יותר מתאים מכאן, קברו  של יהושע בן נון, לציון חג החנוכה וגבורת המכבים. אנחנו היום גם חלק מהשרשרת הזאת".

המח"ט התייחס לדבריו של מסיקה ואמר: "הדברים שנאמרו כאן חקוקים בסלע: עוצמתנו באחדותנו. מי יתן שהמצווה הזאת של הדלקת נרות חנוכה על קבריהם של אבותינו ומולידנו תמשיך בצורה כזאת ובאחדות".