בעיצומם של ימי החנוכה אנשים מרבים לקנות סופגניות, אך מסתבר שלא בכל מקום הסופגניות כשרות. הממונה על אכיפת חוק ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, הרב רפי יוחאי, אמר בראיון השבועי לערוץ 7, "לצערינו לא כל רשתות השיווק נמצאות תחת השגחה של הרבנות המקומית - אם זה בכפרים ערביים ואם זה במקומות שאין בהם ביקוש לכשרות".

הרב יוחאי ציין כי מקום שאינו עומד תחת פיקוח כשרות, יתכן והתנור הופעל על ידי גוי ואז זה בישול נוכרי, איננו יודעים אם הופרשה חלה ואם הקמח נופה ובעיות נוספות, "לכן יש לשים לב שבסניפים יש תעודת כשרות מיוחדת לנושאי אפיה ולא להסתמך על תעודות הכשר מצולמות של מפעל אחר", הדגיש הרב יוחאי.

נושא נוסף עליו סיפר הרב יוחאי הוא שיווק המשקאות הקלים, "מביקורות שערכנו גילינו שבחנויות מסויימות ובעיקר במכונות שתיה, נמכרים בקבוקי ופחיות שתיה מתוצרת חברת 'coca-cola-comany'. מוצרים אלו מיוצרים באזור התעשיה ביתוניא שליד רמאללה ואין עליהם שום ציון כשרות ועל הציבור להמנע מלרכוש אותם".

חברה נוספת אותה הזכיר הרב יוחאי היא 'יפאורה תבורי' המשווקת פחיות של 'קריסטל', "הפחיות האלו היו  אמורות להימכר בחו"ל ובפועל הן נמכרות גם בארץ ללא ציון כשרות. אסור לשתף פעולה עם הדבר הזה וכל עוד לא מצויינת כשרות של הרבנות המקומית על המוצר, אין לרכוש את המוצרים האלו".

"היה לנו דין ודברים עם מספר חברות שטענו שהואיל ובסופו של דבר קהל היעד הוא בחו"ל הם מבקשים להדפיס צורות שונות של תוויות ללא ציון כשרות או לציין על המוצר כשרות מטעם גוף כשרות שלא מהארץ, אך החוק לא עושה הבדלה אם השיווק הוא בתוך הארץ או בחוץ לארץ".