מברך וחותם. פרס
מברך וחותם. פרספלאש 90

נשיא המדינה שמעון פרס ערך היום במשכנו בירושלים טקס הדלקת נר שביעי של חנוכה עם בכירי המוסד ועובדים מצטיינים יחד עם בני משפחותיהם. את הנר השביעי הדליק הנשיא יחד עם ראש המוסד תמיר פרדו ומיד בתום טקס הדלקת הנרות העניקו השניים תעודות הצטיינות ל-11 עובדי הארגון על פעילות יוצאת דופן למען בטחון מדינת ישראל.

בטקס אמר הנשיא:" בחנוכה מברכים 'שעשה ניסים לאבותינו' – אתם מחוללי הנס של מדינת ישראל.

"אני נרגש להעניק לכם אותות הצטיינות וסבור כי המוסד הוא ארגון הביון הטוב ביותר בעולם. להיות מצטיין בארגון הכי מצטיין זה לא עניין של מה בכך. למרות שהמוסד לאורך השנים שמר על יצירתיות מיוחדת - התכונות הנדרשות מעובדיו מעט השתנו. מה שבעבר היה בעיקר חשאיות- היום זהו עומק, העומק הנדרש מכל אחד מאתכם, חוץ מאומץ הלב, הוא בל יתואר ברמה המדעית, הטכנולוגית, האנושית והדיפלומטית. אתם פועלים כגוף אחד, מעין מוח נסתר של מדינת ישראל, אשר תרומתו לביטחונה של המדינה היא בל תתואר. הבאתם כבוד, ביטחון תקווה וגאווה. ישראל כולה היא סיפור הצלחה של אנשים כמוכם. "

הנשיא ניצל את ההזדמנות לברך את ראש המוסד במלאת שנה לכהונתו ואמר "מאבקו של המוסד הוא מאבק יומיומי שאינו מאפשר להרפות. גם אויבינו יודעים להעריך את עוצמותיו של המוסד. אני מברך אותך על שנה מוצלחת ועתירת פעילות. אתה הראש והמצפן של הארגון ואני בטוח שבמהלך כהונתך נמשיך לראות הישגים משמעותיים של המוסד למען ביטחון המדינה."

ראש המוסד אמר בטקס "היום זהו יום חג כפול – יום השנה ה-62 להיווסדות המוסד ופעם נוספת בה אנו חוגגים יחד עם הנשיא את טקס המצטיינים. התכונות והכישורים המאפיינים אתכם 11 המצטיינים והמצטיינות הן התכונות האמורות לאפיין ארגון ביון מצליח: חתירה למגע, שאיפה לביצוע מושלם, עמידה בזמנים, יושר, ענווה וצניעות. תפקידנו בתקופה מורכבת לפלס באפילה את הדרך, לספק את המענה הנדרש על מנת שמשפחות ישראל יוכלו לישון בשקט ולהתעורר בבוקר ללא הפתעות. אני מברך אתכם על השגיכם."