תחנת רדיו. אילוסטרציה
תחנת רדיו. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

ראש מועצת גוש עציון, יאיר וולף, פנה היום במכתב חריף לראש הממשלה, בתוקף אחריותו על חוק רשות השידור - בנושא קליטת שידורי קול ישראל באזורי הגוש.

במכתבו, הגדיר וולף את הפניה כ"מפלט אחרון", לאחר שכל פניותיו להנהלת רשות השידור לשיפור הכיסוי באזור לא מגיעות לאוזניים קשובות.

וולף מציין במכתבו כי על פי סיכום עם הנהלת רשות השידור, במהלך שנת 2009 הוחלט להקים משדר של רשתות קול ישראל במתקן צה"ל בבעל חצור, וכמו כן הוחלט שבמידה שלא יחול שיפור בקליטה באזור של גוש עציון, אזי רשות השידור תתקין משדר באזור גוש עציון.למרות זאת, מציין וולף, בבדיקה שבוצעה ע"י משרד התקשורת באזור, התברר כי עדיין קיימות בעיות קליטה של תחנות קול ישראל באזור גוש עציון ובכביש המנהרות בפרט.

בפניה מציין ראש המועצה כי בנוסף, קיימות תלונות רבות של התושבים ביישובים השונים בגוש עציון על חוסר אפשרות לשמוע את תחנות קול ישראל בגוש עציון."לצערי, המענה של רשות השידור כי הכיסוי באזור הינו טוב, לא מדויק, בלשון המעטה.העלות התקציבית להקמת משדרים של קול ישראל בגוש עציון אינה גדולה ועומדת על מאות אלפי שקלים בלבד".

בסיום מכתבו פונה וולף ומבקש לפעול למימוש הבטחת הנהלת רשות השידור להפעלת משדרים בגוש עציון ובנוסף לא להתנות את הקמת המשדרים במימוש הרפורמה ברשות השידור.

לדברי יאיר וולף, "לא ייתכן שאזרחים משלמי אגרה, כמו כל אזרחי מדינת ישראל, לא יזכו לשידורים ראויים בבתיהם ובמכוניותיהם. דווקא כשאנחנו שומעים מצד אחד על שמיטת חובות לרשות השידור, לא ייתכן שתישמט גם חובתם לשרת את כל אזרחי המדינה, בוודאי במקום מרכזי וחשוב כמו גוש עציון. אין לי כוונה לוותר בנושא זה - קליטת שידורי רדיו היא הרבה מעבר לאיכות חיים: יש לה פעמים רבות גם משמעות בטחונית, תחבורתית וחברתית".

המכתב מוען בנוסף לראש הממשלה גם לשר התקשורת משה כחלון, יו"ר רשות השידור אמיר גילת ומנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם.