הרמטכ"ל על שירת נשים ניצן אלון ועוד

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, פתח הבוקר (שלישי) את שידורי ה"שירותרום" של גלי צה"ל והתייחס למספר סוגיות אקטואליות העומדות על סדר יומה של החברה הישראלית.

בהתייחס לסוגיית השירות המשותף בצה"ל, הדגיש הרמטכ"ל כי "בצה"ל יש מקום לשירות נשים בכל מקום שהן יכולות לשרת ולתרום בפעילות מבצעית. אין שום איסור על שירת נשים. מי שקובע מה קורה בחדר הוא המפקד. אנחנו נפעל כדי להדגיש את הנהלים ומדינת ישראל וצה"ל חייבים להבין שאין אוטוריטה אחרת זולתה של הסמכות הפיקודית. בכל מקום שהאירוע הוא אירוע פורמאלי של היחידה והוא איננו קשור לשעות הפנאי, חובה על כולם להשתתף".

רא"ל גנץ הדגיש, כי "פקודת השירות המשותף קבעה כי באירועי הווי אפשר וצריך לכבד את האנשים". הוא התייחס לכך שמי שבוחן את המציאות בשטח ו"מי שמסתכל על כמות הקצינות המשרתות בצה"ל בתפקידים בכירים, מראש אכ"א ועד קצינות בכירות וחמש בוגרות קורס טיס, מבין שהמציאות היא מציאות של מהפכה".

רא"ל גנץ הגדיר את מערכת היחסים עם משרד הביטחון כ"מערכת יחסים בריאה ובוגרת" ואמר כי "המינויים שבוצעו לאחרונה הם מינויים טובים וראויים, אלו שמות שאני הצגתי והובאו לאישורו של שר הביטחון. רוב המינויים הם מינויים של קצינים בשירות פעיל. זו לא פעם ראשונה שקצינים חוזרים ממילואים, והצרכים עולים מכישוריהם של האנשים והציפיות שלי מהם".

הרמטכ"ל התייחס למינויו של תא"ל ניצן אלון למפקד פיקוד המרכז. "המינוי שלו איננו מסר, הוא קצין עתיר זכויות ומוצלח. הוא יוכיח את זה. אין במינוי שלו שום דבר שאיננו מקצועי והוא לא קשור לשום אירוע שקרה באחרונה", הדגיש הרמטכ"ל. רא"ל גנץ אמר כי "כוחות צה"ל נמצאים ביהודה ושומרון כדי להגן על תושבי הגזרה. אנחנו לא בונים את ההגנה שלנו מול אזרחי ישראל ואחינו היהודים, ובכל מקום שאנחנו נמצא הפרות של חוק וסדר, נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו".

בהתייחס לאירוע בחטמ"ר אפרים אמר הרמטכ"ל כי "האירוע תוחקר והופק לקחים. לא היה שינוי בהוראות, אנחנו לא מתכוונים לירות באנשים. נעכב, נפעל ונעביר את המתפרעים לידי משטרת ישראל".

במלאת שלוש שנים למבצע 'עופרת יצוקה' הביע הרמטכ"ל גנץ הערכה רבה להרתעה המשמעותית שהושגה במבצע ההוא ואמר כי ,מדי פעם אנחנו מתמודדים עם ירי מרצועת עזה ואנחנו מבינים שתהליכי ההתעצמות ממשיכים מאזור מצרים ולהערכתי מדינת ישראל לא תוכל להמשיך ולחיות תחת איום פעיל של חמאס ברצועת עזה". רא"ל גנץ העריך כי "במוקדם או במאוחר, לא יהיה מנוס מלבצע פעולה משמעותית. צה"ל יודע לפעול בצורה נחושה, נחרצת והתקפית מול גורמי הטרור ברצועת עזה. המהלך האפשרי הינו מהלך מתוכנן, יזום ומהיר מאוד".