קווי מהדרין
קווי מהדריןפלאש 90

המקובל הרב יעקב עדס אמר בשיעורו השבועי, כי המלחמה בקווי המהדרין היא עוד צורה של היצר הרע להלחם בדור שלנו, "גם היום הסיטרא אחרא, השטן לא נעלם. היום מפתים בכל מיני תאוות כדי למשוך אנשים חס וחלילה מהתורה הקדושה אל הבלי העולם הזה ובצורות אסורות. היום מפתים אנשים והם מוותרים".

לדבריו, כל המלחמה על ההפרדה באוטובוסים היא עוד דרך של היצר הרע להלחם בקדושה, "על מה הם נלחמים על זה שגברים מקדימה ונשים מאחורה, מה כל כך גרוע. הרי כולם יודעים שיש טבעים שונים לגברים ולנשים. הטבע של הנשים שהן אוהבות שכל כבודה בת מלך פנימה, זה הטבע של האישה להיות צנועה. כל אלה שנלחמים בזה היום, אלה פשוט אנשים שהסיטרא אחרא התלבש עליהם".

הרב עדס קובע, כי יש פה גם קנאה עזה של החילונים בחיי הקדושה של החרדים, "חילונים רבים אומרים לי שיש להם קנאה בחיי הקדושה שלנו. הם היו רוצים שגם הנשים שלהם יהיו רחוקות מגברים זרים".

לדבריו כל נושא קווי ההפרדה הוא עצמו סוג של פשרה, "זו התפארת שלנו, הקדושה, וכל הדיבורים שלהם, זה שטויות והבלים. הפסוק אומר לנו שכל כבודה בת מלך פנימה, ענייני צניעות זו לא רק מצווה אלא זה הכבוד האמיתי. זו המציאות הטבעית שיהיו ממש אוטובוס נפרדים לגברים ולנשים עם הפרדה של מאה מטר בין תחנה לתחנה זו צריכה להיות הדרישה הראשונית ואם הם רוצים לעשות איתנו פשרה על קווי מהדרין, אז נשקול אותה".