לא ידוע כי אין תלונות. שחם
לא ידוע כי אין תלונות. שחםפלאש 90

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה אמר הבוקר (רביעי) בדיון בועדת הכלכלה בנושא קווי המהדרין, כי מרבית הנשים שנפגעות בקווי המהדרין אינן מתלוננות ועל כן המשטרה איננה יודעת מה היקף הפגיעה.

שחם האשים בישיבה כי רבני הציבור החרדי מסרבים לגנות את האלימות נגד נשים בקווי המהדרין, אך ביקש עם זאת שלא להכליל את הציבור החרדי כולו כפוגע בנשים, "זה מיעוט אלים ומסוכן".

עם זאת סיפר ניצב שחם כי הבוקר נעצר גבר חרדי בן 44 שדרש מחיילת שנסעה באוטובוס בקו 49 בירושלים לעבור לספסלים  אחוריים ולאחר שסרבה כינה אותה בקללות וקרא לה פרוצה. בהתייחסו למתרחש סביב בית הספר 'אורות' בנות בבית שמש אמר כי "הוחלט לשנות מדיניות בבית שמש ולפעול ביד קשה ללא פשרות גם נגד אמירות. אמירות מובילות למעשים".

שחם פנה לחברי הכנסת ואמר שיתכן וצריך לפעול לשינוי חקיקה, אך "זה מונח לפתחכם".

יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן אמר בדיון כי ״כשרות בתחום המזון חוסה תחת רצונו ואמונתו של אדם, אולם הכשרת אוטובוסים, מדרכות ומרחבים ציבוריים אחרים היא בגדר פגיעה בכבודו של האדם, אותו כבוד הנמצא בבסיסה של האמונה הדתית״.

עוד הוסיף שאמה הכהן ואמר: ״ועדת הכלכלה היא האחראית על תחום התחבורה, ולכן חובת הוועדה לרדת לעומקם של הדברים, וודאי לאור המשמעויות החברתיות והמעשים בשטח. אני, באופן אישי, גדלתי בבית מסורתי, וחשוב לי להדגיש שאין לי בעיה עם הדת, ואינני סבור שישנה בעיה עם כלל החרדים. מדובר במיעוט פורע חוק. עצם העובדה שמיעוט זה גורם להדרה, ולו של אישה אחת מן המרחב הציבורי היא עניין שצריך לדחות בשאט נפש. בילדותי, אמרו לי הוריי 'תפחד רק מאלוקים, ואל תפחד מאנשים שמפחדים מאלוקים שכן בהגדרה אין סכנה שיזיקו לך'. הקיצונים החרדים מוכיחים שאין להם בעיה להפחיד ילדות ולהזיק לנשים, בהתנהגותם מוכיחים קיצונים אלה כי מורא האל אינו מרחף מעל ראשם, תוך שהם מפרשים את רצונו באופן מעוות״.