יש שרים שהתחרטו על תמיכה בעסקת שליט


באירוע חנוכה של ארגון "אלמגור" נשא דברים ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי). אורלב בירך את מאמצי פעילי ארגון "אלמגור" למנוע שחרור מחבלים, והכריז שהוא עומד להציע הצעת חוק בכנסת להגבלת סמכות הממשלה לשחרר מחבלים כראות עיניה.

אורלב ציין ששרים וחברי כנסת רבים כבר תומכים ברעיון.  אורלב גם גילה שמספר שרים שהצביעו בעד שחרור 1,027 המחבלים בתמורת החייל גלעד שליט כבר אמרו לו שהם מתחרטים על המעשה. אורלב הזמין את פעילי "אלמגור" להצטרף אליו לקידום החקיקה למניעת עסקת שבויים נוספת כמו האחרונה.

השתתף בכינוס גם הרב יהודה בן-ישי, רב של קהילה בשכונת גאולים (בקעה) בירושלים ואביה של רות פוגל הי"ד, שנרצחה ביחד עם בעלה אודי ושלושה מילדיהם, יואב, אלדד והדס הי"ד, באיתמר במרץ השנה.  הרב בן-ישי הדגיש שההתמודדות מול אויבי ישראל מתפצלת תמיד לשתיים – התמודדות פיזית והתמודדות נפשית – כשההתמודדות הנפשית איננה קלה יותר מההתמודדות הפיזית.  נדרשו למכבים תעצומות נפש לא רק כדי להילחם בסלאוקים (הסורים-היווניים) בשדה הקרב, אבל גם כדי להגיב לניסיון לפגוע בנפש היהודית וכדי לעורר את העם למורשתו.


הרב בן ישי: יש ניסיון לפגוע בנפש


הרב בן-ישי סיפר אגדה, שבזמן המלחמה מתתיהו סירב להראות סימני אבלות על בניו שנפלו בקרב, כדי שלא יחליש את המכבים הנלחמים.  בדומה, נפגעי ושכולי ישראל נושאים באחריותם לעמוד עמידה איתנה למרות הקושי שבדבר.  מתוך זה העם מוצא את הכוחות לעמוד על רצונו האיתן לשבת בארצו, אחר אלפיים שנות איומים על חייו וניסיונות לשכנע אותו לעזוב את אמונתו.