נתניהו והגרף - סיכום כלכלי של 2011

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות להתפתחויות הכלכליות ולהרחבת חוק חינוך חינם, "עמדנו מול טלטלה כלכלית עולמית וצלחנו את המיצר הזה בשנה הזאת בצורה מאוד מוצלחת. אנחנו עמדנו ועדיין עומדים בתוך טלטלה אזורית היסטורית שסוחפת את כל העולם הערבי, או כמעט את כולו - ונהגנו באחריות וצלחנו את המשבר הזה עד כאן. אבל שתי הטלטלות האלה מציבות בפנינו אתגרים גדולים מאוד, גם ביטחוניים, גם כלכליים, גם מדינתיים - ואנחנו נמשיך לפעול באחריות, לא דרך משקפיים ורודים. אנחנו רואים את המציאות כפי שהיא, ואנחנו שומרים על יציבותה, ביטחונה וכוחה של מדינת ישראל מול הבאות".

"בינתיים אנחנו יכולים לסכם את השנה הכלכלית והחברתית ולראות גם לאן פנינו מועדות בשני התחומים הללו. בצד הכלכלי יש לנו את נתוני סוף השנה ואנחנו יודעים שהמשק הישראלי צמח ב-4.8%, יותר ממדינות ה- OECD, זה יותר מרוב המדינות המובילות בעולם באופן משמעותי, וזה בהחלט הישג", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו יודעים שהאבטלה הגיעה לדרגה של 5%, שזה הרמה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים. צמיחה גבוהה יחסית, אבטלה נמוכה מאוד, זה לא מצב שבהכרח יוכל להישמר ב-2012, אבל זה נותן לנו תנאי פתיחה טובים מאוד ל-2012. אחת המשימות שלנו היא לנסות לשמר את החץ הזה שימשיך להיות בכיוון הזה, והחץ הזה של הצמיחה שימשיך לעלות למעלה הוא חלק מהמשימות שלנו".

"המשימה השלישית בתחום הזה הוא כמובן הסיוע לחברה שהתחייבנו לבצע. היום נכנסות שתי הטבות גדולות: האחת, תוספת של 430 שקל לחודש לאבות עובדים עם ילדים עד גיל 3, זה לכל ילד. ומתן 215 שקלים לחודש לאימהות עובדות עם ילד עד גיל 5. נשאלתי בכנסת בכמה אנשים מדובר? ובכן ספרנו, מדובר ב-280 אלף אבות שמקבלים 430 שקל על כל ילד מתחת לגיל 3. ועוד כ- 100 אלף נשים שמקבלות תוספת של 215 שקלים על כל ילד מתחת לגיל 5", קבע.

לדברי נתניהו, "מדובר באוכלוסייה גדולה, ומדובר באוכלוסייה עובדת. זו בשורה גדולה והיא נכנסת היום לתוקף. אי אפשר להגיד כפי שניסו לטעון, שמדובר בקומץ אנשים, בכמה אלפים. לא נכון. מדובר פה בכמעט 400 אלף איש, זה הרבה מאוד".

"השבוע ניקח את המשולש הזה של ביטחון, כלכלה, חברתי - ואנחנו הולכים לחתוך דברים. אני אביא בפני הממשלה בימים הקרובים את האיזון שבעיניי הוא האיזון הנכון בין צורכי הביטחון, צורכי הכלכלה וצורכי החברה. ובין השאר נביא הסדר להכללת חינוך חינם לילדים מגיל 3. חשוב לציין שחינוך חובה לילדים מגיל 3 הוא דבר שמשוועים לו פה כבר 63 שנים. ואנחנו הולכים להנהיג את זה בשנת 2012. אני חושב שזה מתווסף לבשורות האחרות", חתם נתניהו.