רעננים מפגינים
רעננים מפגיניםשמוליק ויליאן יח"צ

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' תוקפים את תנועת 'רעננים', לאחר שהאחרונה הפגינה אמש מול משרדי 'נאמני תורה ועבודה', בדרישה לעצור את התרומות שמעניקה לה 'הקרן החדשה לישראל'.

"הקמפיין וההתנהלות של רעננים מעידים שמדובר בתנועה פוליטית השואפת להיכנס לכנסת ולשם כך כל האמצעים כשרים כולל שימוש בשקרים, הכפשות ובהתנהלות לא ישרה בלשון המעטה", ציינו בתנועת 'נאמני תורה ועבודה'.

עוד הוסיפו בתנועת 'נאמני תורה ועבודה', "חבל שמכיוון שאין לרעננים שום אג'נדה, ולאור העובדה שעד היום הם לא הצליחו להשיג את הפרסום שהם מבקשים לעצמם, בחרה התנועה לנתב את כל פעילותה כנגד תנועת אחרות תוך ניסיון לפלג את הציונות הדתית ולהשתיק את הקולות של מי שלא חושב כמותם".

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' שללו את טענת 'רעננים' שפורסמה אמש (ראשון) בערוץ 7, לפיה בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' סירבו להיענות לקריאת המפגינים מטעם רעננים לרדת אליהם ולקבל את "תרומת" הקרן החדשה לישראל, "מדובר בשקר וכזב ואף אחד שם לא דיבר איתנו בכלל, כמו לכל אורך הקמפיין הזה".

יו"ר התנועה, תהילה נחלון, התייחסה לקמפיין של 'רעננים' והדגישה כי תנועתה פועלת באופן עצמאי לחלוטין ולאור תורת ישראל, "לגופים התורמים אין כל השפעה על הפעילות ועל סדרי העדיפויות של התנועה. מעולם לא נתבקשנו על ידי הקרן החדשה, ולו ברמז, לשנות במשהו את אופי פעילותנו אשר ממילא אינו עוסק אף פעם בתחום המדיני".

נחלון הדגישה כי הקרן החדשה לישראל תורמת לתנועה כבר עשרות שנים, "קיימנו בדיקות עם אנשי המקצוע הבכירים ביותר בתחום וביניהם גם עם פרופ´ ג´רלד שטיינברג, מייסד N.G.O. MONITOR ונוכחנו לדעת באופן חד משמעי, כי פעילות התנועה אינה מהווה, בשום צורה, 'עלה תאנה' לגיוס תרומות לטובת ארגונים שאנו מתנגדים לפועלם".

"ככלל, אנו מכבדים כל ביקורת עניינית המופנית כלפי פעילותנו וכלפי סדר העדיפויות שלנו כתנועה, אך בה במידה מסתייגים נחרצות מכל ניסיון לסתימת פיות בציבור הציוני דתי, ובציבור בכלל, באמצעות טענות לא ענייניות, ובאמצעות שיח מאיים וכוחני, כפי שנעשה לעיתים בהקשר זה".