מקוממת את האירופים. שחיטה יהודית
מקוממת את האירופים. שחיטה יהודיתפלאש 90

בועדת הקליטה של הכנסת יתקיים היום (ג') דיון מיוחד בסוגיית החשש בקהילות רבות ברחבי האירופה מאיסורי שחיטה כשרה שיוטלו עליהם.

בדיון צפויים להשתתף נציגי המשרדים הרלוונטיים בהם משרד התפוצות, המשרד לענייני דתות ואחרים ועימם גם אנשי הרבנות הראשית ונציגים מאיגוד רבני אירופה וועידת רבני אירופה.

נזכיר כי הולנד עלתה באחרונה לכותרות לאחר שהתעורר בה הדיון סביב הצעת חוק לאיסור על שחיטה כשרה, דיון הקיים זה מכבר במדינות שונות ברחבי האיחוד האירופי סביב טענותיהם של ארגוני צער בעלי חיים ולפיהן השחיטה הכשרה על פי היהדות כרוכה בסבל רב לבעלי החיים.

בהולנד קיבל הבית התחתון של הפרלמנט את הצעת החוק כבר לפני כחצי שנה, ואולם הבית העליון שלו החליט לפני ימים אחדים להתנגד להצעה לאחר שהושגה הסכמה בכלל המפלגות לכך. יצוין כי החוק ההולנדי ביקש לאסור גם את השחיטה המוסלמית לצד זו היהודית.

יצוין כי איסור על שחיטה כשרה קיימת במדינות כמו נורבגיה, שווייץ ואחרות. בני הקהילות היהודיות בהן מייבאים בשר מחו"ל במחירים יקרים מאוד.

כאן המקום להזכיר עובדה העולה שוב ושוב יחד עם הדיון סביב השחיטה היהודית: הגזירה נגד שחיטה יהודית מטעמים מוסריים הייתה אחת הגזירות הראשונות שגזרו הגרמנים במדינות אותן כבשו במהלך מלחמת העולם השנייה, ובחלק מהמדינות הייתה זו הגזירה הראשונה.

במהלך הדיון היום בכנסת צפויות לעלות תכניות להתמודדות עם החשש מחקיקה נגד שחיטה יהודית הן בממד ההסברתי והן בממד המדיני מול פרלמנטים בעולם. זאת במקביל להעלאת מידע סביב מצבן של קהילות יהודיות ברחבי העולם המשוכנעות שהחקיקה המדוברת לא נועדה אלא להוות אמצעי נוסף לרדיפת יהודים והכפשת היהדות.