אשכנזי והבוגרים החרדים. היום
אשכנזי והבוגרים החרדים. היוםצילום: דו"צ

סגן אלוף הרב משה ראב"ד, רב חיל האוויר, אשר ליווה את פרויקט שח"ר (שירות חרדים) מראשיתו, שלח אמש מכתב לרמטכ"ל ולכל חיילי השחר בו הוא מודיע כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כרב הפרוייקט על רקע שילוב של נשים בפרוייקט.

חיילים שקיבלו את המכתב מספרים כי הרב העלה שורה של טענות כנגד מי שמנסה להביא לביטולו של הפרוייקט בכך שמכניסים נשים הן כמדריכות והן כחונכות למסגרת שהייתה אמורה להיות על טהרת הגברים בלבד.

במכתבו כתב הרב ראב"ד, כי "עם הקמת פרוייקט שח"ר הייתי שותף מלא לכתיבת כללי השירות. הקו שהנחה אותי בעיקר, היה לאפשר לחרדי שהגיע לצבא להמשיך את אורח חייו החרדי, ולשמור על יראת שמים. בחודשים האחרונים החליטו באכ"א לפתוח את הכללים לבדיקה ולעיון מחדש. הייתי שותף לדיונים אלו, והתעקשתי לשמור על מה שסוכם. בטיוטא האחרונה של הכללים החדשים ראיתי שהושמטו סעיפים שנועדו לשמור על יראת השמים של החיילים, וכן סעיף נוסף שמתיר פעילות שעלולה לפגוע ביראת השמים. 

נכון, הדברים עדיין לא סוכמו, ואף הובטח לי שידונו בהם שוב, אך במצב הנוכחי, איני רואה את עצמי חלק מהנהלת התכנית בתפקיד רב ויועץ. אני מקווה שהאחראים יקבלו החלטות שיעצבו את התכנית כך, שיתאפשר לאדם חרדי, שהחליט לצאת לפרנסתו להתייעץ על רבותיו, להגיע לתכנית שח"ר".



מצה"ל נמסר: כפי שסוכם לפני מספר חודשים, הקצין אשר משמש כרב חיל האוויר עתיד לפרישה מצה"ל בקיץ 2012. בניגוד לנאמר, הקצין לא ביקש לסיים את תפקידו או את שירותו הצבאי אלא ביקש להסיר את אחריותו מפרויקט השח"ר בחיל.

נזכיר כי הפרויקט אותו ליווה הרב ראב"ד נועד לתת מענה לאברכים בוגרים אשר היו מעוניינים להשתלב בצה"ל בתפקידים במערך הטכנולוגי, בחיל האוויר ובחילות נוספים. נציין כי כינוס פרויקט שח"ר שנערך הערב (שלישי) בהשתתפות ראש אכ"א והיה אמור להיות פתוח לתקשורת, נסגר בהוראתה של האלופה ברביבאי לתקשורת מחשש שמהמקום יצאו אמירות שאינן עפ"י רוח צה"ל.