עובר לועדה. כצל'ה
עובר לועדה. כצל'הפלאש 90

ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ (האיחוד הלאומי), אמר בנאומו בן הדקה כי הוא פונה לרמטכ"ל, "למעלה מעשר שנים נשא היו"ר מאמץ גדול לשלב את החרדים בצה"ל. ההחלטה אתמול לאמץ החלטות ראש אכ"א כפי שהן, זו כפייה אנטי דתית והיא תגרום לכך שגם מי שהלך לנח"ל החרדי לא ישרת".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין אמר בתגובה כי לא יעלה על הדעת להכריח אדם לעשות משהו בניגוד לאמונתו ולחייב חיילים שומרי מצוות לשמוע קול אישה באירועים שהם צ'ופר לחיילים כערבי הווי, בשם הסטטוס קוו.

לדברי ריבלין, "צה''ל הוא החוויה הישראלית, וצריך להקפיד שאסור שתהיה בו לא כפייה דתית ולא כפייה אנטי דתית. תארו לכם שנחייב חיילים מוסלמים  ברמדאן לשתות או לאכול. אני לא יכול לחייב את ח''כ אייכלר לשמוע דבר שבעיניי הוא פסגת האמנות ועבורו הוא עניין של אמונה שצריך לכבדה. לא יכול להיות שנחייב לפעול בניגוד לאמונתו. אפשר להקפיד על תרי"ג מצוות ולהיות לוחם מעולה".

ח"כ עינת וילף (העצמאות), אמרה כי "יש להבהיר שהחלטת ראש אכ"א היא שבאירועים רשמיים של צה"ל שם זה חובה ובערבי הווי זו בחירה - וזו החלטה ראויה וסבירה".

ח"כ איתן כבל (העבודה), שנאם בנושא אף הוא, אמר כי "מי שמתחיל בפקודה בעניין הזה מסיים אותה במקום אחר, כי לכל אחד יש מצפון".

ריבלין אמר בתגובה, כי "אם יש אנשים שבאמת אמונתם היא אמונתם, ואני לא יכול להעלות על דעתי מצב בו אנחנו בחברה אחת, ואני שיש  לי עמדות מסורתיות שלא אסטה מהן, אוותר על אמונתי. במקום זאת, החברה יכולה להשלים עם דברים שאינם מחויבים וזה חיה ותן לחיות. אני לא רוצה ליצור מצב בו תחייבו אותי לאבד את תורתי".

השר מיכאל איתן אמר, כי "הנושא לא צריך להיחתך במגמה שתשנה סטטוס קוו. יש כאן בעיה חדשה, ייתכן גם בגלל שינוי דמוגרפי בצבא. מה שמטריד אותי הוא שאקט כזה למשל בערב יחידה צבאית לזכר חייל שנפל, ושרה אישה, חיילים במדים שיקומו בעת שירה זה מחזק את הצבא או יחליש אותו? אם זה ערב הווי יחליטו שזו בחירה, אבל לא בגלל שאדם דתי. אם זה לא חיוני, שיחליטו. באופן רשמי וגם מבחינת הקצאת המשאבים והעיקרון, הצבא שומר על הכשרות ואני, שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית, לא מערער על זה, מתוך הצורך לשמור על הביחד הזה. העובדה שנותנים כאן על בסיס אמונה לקבוצה מסוימת לקום וללכת באמצע הטקס, נוגדת את הערך עליו דיברתי. בכנסת עצמה, הגיעו לנוהג או הבנה, לפיה מתחשבים בעניין ונשים לא מופיעות בטקסים רשמיים במליאה. היו"ר לדעתי מאמין שאם זה קיים כאן, למה לא בצבא? תשובתי לא נוגעת להכרעות לגופן אלא לסטטוס קוו שאיתו אנו חיים. ייתכן והסטטוס קוו אינו נכון אבל הוא קיים ואני חושב שיש לשמור עליו".