אורחים
אורחיםמועצת הר חברון
בחודשים האחרונים עמלים ביהודה ושומרון בכלל ובמועצה האזורית הר חברון בפרט, להביא מגוון רחב מהציבור הישראלי להיכרות פנים אל פנים עם המציאות היומיומית באזור.

במסגרת המאמץ האסטרטגי של המועצה האזורית הר חברון הגיעו השבוע תלמידי מכינות קדם צבאיות חילוניות לסיור בתחומי המועצה ומפגש עם תושבים.

כ-90 תלמידי המכינות החילוניות שדרות ונחשון סיירו בהר חברון ונהנו מתכנית בה נפרשה בפניהם ההיסטוריה היהודית באזור, החל מהתקופה הקדומה ועד לימים אלו.

ראש מועצת הר חברון צביקי בר חי סקר בפני הצעירים את האזור מתצפית שעל גג מכינת בית יתיר ממנו ניתן לראות את האזור כולו ואף מעבר לכך. בר חי סיפר על העבר של הר חברון בו למעשה קם עם ישראל ובו הסתובבו אבות האומה- אברהם, יצחק, יעקב ודוד המלך שהחל את מלכותו בחברון.

ד"ר דורון שר אבי הרצה בפני החניכים על סוסיא ועל עברה המפואר בתקופה שלאחר חורבן הבית. בהמשך היום הגיעו החניכים לישוב אביגיל- שהוא למעשה מאחז הממתין לאישור. התלמידים נפגשו עם תושבי המקום והוסבר להם על מעמדו ועל מעמדם של יישובי יהודה ושומרון בכלל.

לאורך כל היום התקיים דיון פורה בין התלמידים לבין תושבי הר חברון כאשר אף שאלה לא נותרה ללא מענה ובסופה כך מקווים בהר חברון הושגה המטרה- היכרות ואמונה בצדקת דרכנו.