שפה נוספת. מילר
שפה נוספת. מילרפלאש 90
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), דורש ממשרד החינוך לאפשר לימודי רוסית כשפה זרה שנייה, בחטיבות הביניים לכל התלמידים שירצו בכך. לדבריו, המצב היום בו רק תלמידים המוגדרים כעולים יכולים ללמוד רוסית כשפה זרה שנייה לצד אנגלית ובמקום צרפתית או ערבית, אינו מתקבל על הדעת.

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת החינוך של הכנסת שאל מילר מדוע תלמידים דור שני ושלישי לעלייה צריכים לבחור רק בין צרפתית וערבית ולא יכולים ללמוד את שפת אימם ומדוע תלמידים ישראליים שרוצים בכך, אינם יכולים לבחור את השפה הרוסית, כשפה זרה? מילר ציין כי מחקרים שנעשו בתחום הוכיחו כי תלמידים שלומדים במסגרת הבית ספרית בצורה מקיפה את שפת המקור שלהם, מצליחים להגיע להישגים גבוהים בכל המקצועות הנלמדים על ידם.

לדברי דליה פניג, סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, "לימודי הרוסית עלו בשנים האחרונות על דרך המלך ושר החינוך מייחס לכך חשיבות רבה". היא הוסיפה כי במזכירות הפדגוגית מתבצע ארגון מחדש ומוקמים אגפים לפי תחומי דעת, כאשר אחד מהם הוא האגף ללימודי שפות. עוד הוסיפה כי במידה שיוחלט על היערכות חדשה, הדבר לא ידרוש תוספת תקציבית כיוון שלימודי השפות כבר מתוקצבות במערכת, אלא תידרש רק הכשרת מורים להוראת מקצוע השפה הרוסית.

חברת הכנסת מרינה סולודקין (קדימה), אמרה בדיון כי "העדפה של צרפתית מקורה בפרנקופונים שהגיעו מצפון אפריקה". בד'בריה ציינה כי קיבלה פניות מהורים רבים המעוניינים שילדיהם ילמדו רוסית. עוד אמרה כי בערים מסוימות, כגון אריאל, משרד החינוך מצמצם את הכיתות כי לטענתו אין מספיק ביקוש.

ח"כ מילר הזכיר כי מנכ"ל משרד החינוך הקודם שמשון שושני הבטיח בוועדת החינוך כבר בשנה שעברה כי משרדו ידון בהכללת השפה הרוסית במערך לימודי השפות בחטיבות הביניים. מילר הודיע כי יקיים ישיבת מעקב בעוד מספר חודשים וכי הוא מצפה ממשרד החינוך לאפשר כבר בשנת הלימודים הבאה, תשע"ג, לכל תלמיד בחטיבת הביניים ללמוד רוסית כשפה זרה שנייה במקום צרפתית או ערבית, על פי בחירתו.