מגשר. רביבי
מגשר. רביביצילום: גרשון אלינסון

בעקבות העימותים שאירעו בשבועות האחרונים בין חיילים לתושבים ביו"ש, החליטו בישוב אפרת לקיים שיח בטחוני- התיישבותי עם הנוער שעתיד להתגייס לצה"ל, ויחד להשמיע ולשמוע את הצדדים השונים שבייחסי הגומלין שבין המערכת ביטחונית לאזרחית.

לצורך הדיון הוזמנו קציני צבא, תושבי יהודה ושומרון, תלמידי מכינות קדם צבאיות ותיכוניסטים אשר ייקחו כולם חלק בדיונים סביב שולחנות עגולים.

בכנס ינאמו בין השאר קצין חינוך ראשי - תא"ל אלי שריימסטר, הרב הצבאי הראשי לשעבר - תא"ל (במיל') הרב אביחי רונצקי, יו"ר מפעל הפיס - האלוף (במיל') עוזי דיין, ראש מועצת אפרת - סא"ל (במיל') עודד רביבי, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני ובטחוני - דר' גבי אביטל וסגן ראש המועצה האזורית בבנימין - אל"מ (מיל') מוטי יוגב שהיה בעבר מח"ט אפרים. הכנס יתקיים ב19:30 במתנ"ס בישוב אפרת וכן יועבר בשידור חי בערוץ 7.

ראש מועצת אפרת, סא"ל (במיל') עודד רביבי, אומר לערוץ 7, כי דווקא היום אסור לנו להרשות לעצמנו לפלג את הצבא, "אין לנו צבא אחר, אין לנו מדינה אחרת ואנחנו חייבים לראות איך אנחנו שומרים על הצבא כצבא העם ובמקביל לראות איך מקיימים את זכות המחאה".

לדבריו, סוגיית שירת נשים בצה"ל היא רק דוגמא לחוסר הסובלנות, "חייבים לראות שגם קיצונים מהשמאל לצד מתנחלים וחרדים, יוכלו לחיות בצבא בשלום עם השקפותיהם. אין לנו צבא אחר ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפלג את הצבא".

רביבי, משוכנע שגם המחאה של נערי הגבעות הייתה צריכה להיות מנותבת לכיוונים אחרים, "את המחאה צריך להעביר למסדרונות הפוליטיים ולא כלפי קציני צבא שנשלחים למלא את תפקידם".

ראש מועצת אפרת סבור שההחלטה לחייב את החיילים להאזין לשירת נשים בטקסים רשמיים תמוהה, "מבלי להיכנס לפן ההלכתי, ההחלטה מעט הפתיעה. אני לא מבין את ההבחנה בין טקס רשמי לטקס הוואי. בסופו של דבר הצבא נועד למשימות הגנה וקציני הצבא יכולים להיות רגישים יותר וחכמים יותר כדי להתחשב באוכלוסיות השונות".

הכנס יועבר בשידור וידאו חי באתר ערוץ 7.