הרב מצגר
הרב מצגרדובר צה"ל

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, פנה לחכי"ם בבקשה לדחות את "חוק צהר".

במכתבו מזהיר הרב מצגר מהשלכותיו של חוק צהר, "אני פונה אליכם בקריאה נרגשת, מתוך חשש עמוק לשלמות ואחדות עמנו, לבל תכשלו ח"ו בתמיכה בו מבלי להכיר את גודל הסוגיה, עומקה ורוחבה, שכן אין הדברים יוצאים כדי פשוטם. ראוי כי בטרם תתנו ידכם לתמוך בחוק זה, תהיו מודעים להשלכותיו המרחיקות ביחס לעתיד עמנו והפגיעה החמורה העלולה להיגרם בעקבותיו לשמירה על צביונה היהודי של ארצנו ואחדות עמנו". 

הרב מצגר ציין שקיימות אפשרויות נוספות לפתיחת אזורי הרישום, "חוק פתיחת אזורי הרישום, באופן שבו הוצע, הינו הרה אסון ועלול לגרום למצב חמור של ריבוי ממזרים בעם ישראל, לייצר מכשולים של נישואין לפסולי חיתון ושאר איסורי תורה.. נוכח ההשלכות החמורות הנובעות מאישור החוק, חורג אני ממנהגי שלא להתערב בעיניינים פוליטיים, ופונה אני אליכם מלב אל לב ומבקש שלא לתמוך בהצעת חוק הנ"ל! קיימות אפשרויות שונות לפתוח את איזורי הרישום ולהרחיבם לתועלת אזרחי ישראל - באופן מבוקר ואחראי אשר יותיר את אפשרות הפיקוח בידי הרבנות וימנע מכשולים חמורים".

 

מארגון רבני צהר נמסר בתגובה: "התקנות שהרב מצגר הוביל, שחסמו את רוב רבני צהר מלערוך חופה וקידושין, הן הסיבה האמיתית שגרמה לאלפי זוגות להתרחק מיהדות ולא להתחתן כדת משה וישראל. לפני שהרב מצגר מחליט להעליל עלילות על רבנים, מוטב שייעשה בדק בית. חבל שהרב הראשי בוחר להתערב בחקיקה של פרוצדורת רישום של משרד ממשלתי, שהיא מנהלית ולא הלכתית. כל טענה כי שינוי החוק ופתיחת אזורי הרישום יגרמו לפירוד בעם או ממזרות היא זריית חול בעיני הציבור".