תביעה יצוגית נגד פרטנר על סך 400 מליון ש"ח

בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך כ- 400 מיליון ש"ח הוגשה לבית המשפט נגד חברת פרטנר, בגין "טרטור, בזבוז זמן ועוגמת נפש".

ישי קרוב , י"ד בטבת תשע"ב

גם בשבת? אורנג'
גם בשבת? אורנג'
פלאש 90
בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך כ- 400 מיליון ₪ הוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה נגד חברת פרטנר על נזקים שגרמה ללקוחותיה בגין "טרטור, בזבוז זמן ועוגמת נפש".

לטענת העותרים, חברת פרטנר מתעמרת במאות אלפי לקוחות, וגורמת להם בזבוז זמן, טירחה, עוגמת נפש, ייאוש ותסכול עצומים. זאת, לטענת העותרים, תוך הפרה בוטה של תנאי רשיון משרד התקשורת, בין השאר, לעניין מתן מענה לפניית הלקוח ולהשבת חיובי יתר.

עוד טוענים העותרים כי לקוח פרטנר שגילה חיוב יתר בחשבונית שקיבל ורוצה לקבל החזרים, "יקלע הלקוח אל מרכזה של זירת 'מלחמת התשה' מול החברה. אחרי מבוך של לחיצות, וזמני המתנה ממושכים ומתסכלים כשלעצמם, מצליח הלקוח סוף סוף לקבל מענה אנושי. שם, יעבירו אותו מנציג לנציג, ואחרי שיגולל את סיפורו בפני כל אחד מהם מחדש, יבטיח לו הנציג האחרון בשרשרת כי מנהל בכיר יחזור אליו עוד היום. עובר יום, עוברים יומיים, עוברים שבועיים וכמו תסריט כתוב מראש, הנציג הבכיר לא חוזר אליו - גם לא הזוטר. ולאחר שינסה את מזלו בפניות חוזרות ונשנות, בתקווה שהפעם, אולי הפעם יתמזל מזלו ליפול על אוזן קשבת, הרי הוא שוב מוצא את עצמו מתחיל הכל מבראשית. במקרה הטוב, יבטיח לו הנציג כי הפניה הועברה למחלקת זיכויים וכי הזיכוי יופיע בחשבונית הבאה".

למעשה, טוענים העותרים, "בחשבונית הבאה ימצא הלקוח את אותן טעויות, ואולי אפילו חדשות, וגם אם לבסוף יזכה בזיכוי הנכסף, יהיה זה זיכוי חלקי בלבד. שוב נאלץ הלקוח להתקשר לשירות של פרטנר, הסאגה חוזרת על עצמה, וכך חולפים להם החודשים, גביית היתר נמשכת, וחיובי השווא מוסיפים להצטבר בכיסיה של פרטנר. כך, על פי הנטען בבקשה, מנסה פרטנר "להרדים" את הלקוח, או אולי אפילו לגרום לו להתייאש ולוותר. כמפורט בכתב התביעה גביית היתר מסתכמת בסכומי עתק הנעים בין 450 מיליון ₪ לבין 800 מיליון ש"ח".

"שיטת מלחמת ההתשה הזו", הסביר עו"ד רענן בשן, "גרועה משיטת 'מצליח' המוכרת. לא רק שהנתבעת מחייבת בחיובי יתר, ומקווה כי הלקוחות לא יבחינו בכך, היא אף פועלת באופן אקטיבי במטרה להתיש את אלו שהבחינו בחיובים, ולרפות את ידיהם".

עוה"ד בשן מדגיש, כי הבקשה מוגשת רק בגין בזבוז הזמן והטרחה, עוגמת הנפש, התסכול והמצוקה שגורמת הנתבעת ללקוחותיה, בהתנהלותה הדורסנית, כמפורט בבקשה, ולא בגין הסכומים שנגבו ביתר, אותם יוכל כל לקוח לתבוע בנפרד. "אם פרטנר תיאלץ לפצות את לקוחותיה בגין בזבוז הזמן ועוגמת הנפש האמורים, יבוא הקץ לשיטה זו של טרטור והתעמרות כלפי הלקוחות".

תגובת חברת פרטנר: "פרטנר שוללת מכל וכל את הטענה המרכזית שעליה מבוססת התביעה כולה. לפרטנר מערך שירות הגדול מבין חברות הסלולר והטיפול בלקוח עומד בראש מעייניה של החברה. פרטנר תביא את מלוא טענותיה נגד התביעה במסגרת ההליך המשפטי ואף תעמוד על קבלת הוצאות משפטיות".