הכנס השנתי ה- 12 של מכון פוע"ה צפוי להתקיים כמתוכנן, ביום רביעי הקרוב בירושלים, זאת למרות ההתקפות וההכפשות כנגד המכון מצד ארגוני נשים ובראשם הארגונים 'קולך' ו'מבוי סתום' הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל. הכנס יעסוק בחידושים בגניקולוגיה והלכה – פסקים, דילמות והתמודדויות.

בנוסף לכנס זה, המיועד לנשים וגברים כאחד, החליט מכון פוע"ה כי השנה הוא יחל במסורת של כנסים שנתיים מיוחדים שיהיו מיועדים לנשים בלבד, שתשמענה הרצאות מפי נשים, "בעקבות קולות שפויים של נשים שאומרות שהן מבינות את הצורך בכנס לציבור הרחב על פי אמות המידה הנהוגות מאז הקמת המכון, אך הן מבקשות שתהיה גם אפשרות לנשים לשמוע מרצות מהשורה הראשונה בשיח של נשים לנשים, החליט הבוקר מכון פוע"ה, לאור ההצלחה הגדולה של הכנסים הארציים, לארגן מושב קיץ גדול לנשים, המהווה חלק בלתי נפרד מהכנס השנתי".

מהמכון נמסר כי המושב המיוחד לנשים צפוי להתקיים ביום רביעי כ"ג בסיון, "לקראת יום הסתלקותו של מייסד המכון מורינו ורבינו הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ממנו ספגנו את דרך הקירוב, האחדות והכבוד לכל אחד ואחת".

"ההחלטה באה בעקבות הרצון של מכון פוע"ה להפגין אחדות בעם ישראל", הדגיש המכון במכתבו, "ולהוכיח כי הרצון של המכון הוא להאדיר נשים ולא להדירן בשום אופן, כפי שהוא נוהג מיום היווסדו. לעומת הדיונים בהלך הרוח הציבורי המביאים לפילוג בעם ישראל, ידוע שמכון פוע"ה מסייע לכל גווני האוכלוסיה ללא הבדלי דת גזע ומין ונותן אפשרות לביטוי לכל אחד מהם. בע"ה המושב לנשים לא יהיה השנה כמשהו חד-פעמי אלא כהמשך לשנים הבאות וייתכן גם באופנים שונים".

בסיום מכתבו הודה המכון לכל הרופאים הבכירים שהתקשרו מיוזמתם למכון פוע"ה להודיע על תמיכה והביעו את רצונם להרצות בכנס במקום הרופאים שהדירו את עצמם.