אינדיק
אינדיקפלאש 90

מרטין אינדיק, שגרירה לשעבר של ארה"ב בישראל ובכיר לשעבר בצוות המשא ומתן האמריקני מעריך כי הממשל האמריקאי ואובמה בראשו לא יציעו יוזמת שלום חדשה בקרוב ועד לאחר הבחירות.

אינדיק, אחד האנשים המקורבים לשרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון ומי ששימש שליח מיוחד למזרח התיכון, גילה כי הוא אינו אופטימי לגבי המשא ומתן המתנהל בין ישראל והפלסטינים בירדן. "הנשיא ברק אובמה עוסק בתקופה זו בנושאים אחרים ולפיכך לא תוצע בתקופה הקרובה ועד הבחירות בנובמבר יוזמת שלום חדשה. להערכתו של אינדיק בלי מעורבות ארה"ב תהליך השלום לא יקודם ולא יזוז. אינדיק הוסיף כי הוסיף כי קיים פער בין המרב שממשלת נתניהו מוכנה ללכת למען הפלשתינאים לבין דרישות המינימום של אבו מאזן.  

את הדברים אמר אינדיק אמש (ג') בכנס הבינלאומי השלישי על המזרח התיכון המשתנה שנערך ע"י המכון למחקר ע"ש הרי ס. טרומן למען קידום השלום והמכון ללימודי אסיה ואפריקה ובחסות קרן רות ומרדכי אביר.

הכנס ימשך גם היום בבית מאירסדורף בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בירושלים ובו ינותחו ההתפתחויות העכשוויות במזרח התיכון והשלכותיהן. מושבי הכנס עוסקים בהתפתחויות פנימיות בחברה ובפוליטיקה הפלסטינית ובהשלכותיהן על היחסים עם ישראל; בתנועות אסלאמיות במציאות משתנה; במדיניות החוץ התורכית לאור התהפוכות באזור ובחלק ממדינות האביב הערבי – סוריה, מצרים ולוב. משתתפים בכנס פרופ' אייל זיסר, ד"ר יאיר הירשפלד, העיתונאי רוני שקד, פרופ' עמנואל סיוון, פרופ' דרור זאבי, ד"ר ענת לפידות-פירילה ועוד.