רעננים מפגינים
רעננים מפגיניםשמוליק ויליאן יח"צ
בתנועת "רעננים" מספרים הבוקר (רביעי) כי פעילים מתנועת "נאמני תורה ועבודה" תקפו באופן מתוכנן את אתר התנועה, בטענה כי "רעננים" מומנת על ידי גורם פוליטי. "ברקע", מזכירים ב"רעננים", "ארגון "קולך" במימון ובתמיכת הקרן החדשה מובילים קמפיין כנגד כנס מכון פועה".


יצויין כי חברי תנועת רעננים פרסמו עוד בתחילת השבוע באתר התנועה מסמך החתום בידי רואה חשבון המצהיר כי אין שום בסיס אמיתי לטענות כי קיימים גורמים פוליטיים מאחורי הקריאה להתנתקות מהקרן לישראל החדשה .


מזכ"ל "רעננים", עידן בשארי, שיגר מכתב בנושא והבהיר - "גם בשנת 2012 ניתן לרתום צעירים וצעירות לאידאה ולפעילות ציבורית ערכית ל ''שם שמיים', חבל שהארגונים הממונים על ידי הקרן מתעסקים בפרובוקציות במקום להתמודד עם עצם הדיון הציבורי".


"לצערי, לגופים הממונים על ידי הקרן החדשה במאות אלפי שקלים קשה להבין כי ב"ה יש כיום צעירים בציונות הדתית , שפועלים מתוך תחושת שליחות ללא רצון לקבל טובות הנאה אישיות", אומר בשארי, "רעננים - נמנעת בצורה שיטתית מקבלת תרומות מגופים בעלי אינטרס מכל גוון כפי שפרסמנו באתר,  בניגוד לנתמכי הקרן החתרנית כפי שפרסמנו באתר." 


"הצורה הקלה לברוח מההתמודדות המביכה עם דברי מנכ"לית הקרן החדשה על מעורבותה בציונות הדתית, הינה להסיט הדיון לנושאים אישיים ופרטיים", אומר יו"ר רעננים יוני שטבון, "אכן,ראינו לנכון בעקבות קריאתנו הציבורית להפסקת קבלת כספים מהקרן להציג גם את התנהלותינו הכלכלית, מגובה בחתימת רואה החשבון המבקר את העמותה. תנועת רעננים אינה ממונת כלל וכלל על ידי שום ארגון ממוסד או גוף פוליטי בעל אינטרס. ב"ה ישנם אנשים פרטיים שרואים ברכה בכך שקמה תנועת ציבורית צעירה ציונית דתית שחבריה מתנדבים, ומסייעים לכך.


"זו קטנות וצרות עין לא רלוונטית לדיון לדרוש שמות", קובע שטבון ומדגיש, "בייחוד לאור העובדה כי הקרן לישראל חדשה מסתירה מעיני הציבור את מקורות המימון שלה כאשר רבים מתורמים מעל 100 אלף דולר לקרן רשומים כאנונימים , למרות מה שמחייב מסמך 990 בחוק בארה"ב. הכסף שעובר לארגונים כמו קולך ונאמני תורה ועבודה מהקרן החדשה,  מהול בכספים בעלי מגמות אנטי ציונות ויהודיות לצערנו".