אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

ועדת החינוך של הכנסת תפעל להסדרת הפעלת הרדיו החינוכי, כך הודיע הבוקר יו"ר ועדת החינוך והתרבות ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), בדיון שהתקיים בנושא.

הרדיו החינוכי קיים כ-20 שנים ומשדר מ- 46 תחנות הממוקמות בבתי ספר ובמכללות. תמהילו 50% מוזיקה ו-50% שידורי תוכן ללא פרסומות או חסויות. השידורים מועברים על ידי סטודנטים ותלמידי תיכון, בפיקוח משרד החינוך ובהדרכת עיתונאים מקול ישראל.

לדברי דורית באלין, מפקחת מרכזית לתקשורת וקולנוע במשרד החינוך, שיתוף הפעולה עם 'קול ישראל' מצוין ומרבית הבוגרים מגיעים לאחר לימודיהם לתפקידים בתחום התקשורת.

לדברי נציגי התלמידים המשדרים, שנכחו בדיון, הרדיו החינוכי משמש כלי חינוכי ממדרגה ראשונה, התורם הן לאזרחות ולערכים טובים והן לניתוח ביקורתי של תכנים תקשורתיים.

בדיון השתתפו מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו שביקש התקנת תקנות שיאפשרו לרדיו החינוכי שיתופי פעולה עם תחנות הרדיו האזורי; מוטי אמיר, ומיקי מירו מנהל קול ישראל ששיבחו את שיתוף הפעולה עם משרד החינוך ואת תוכנית הלימודים. "הבאנו אנשים מהפריפריה עם כל ההון התרבותי שלהם אל מקצועות התקשורת", אמר אמיר, ומירו הוסיף כי הרדיו הציבורי מקבל לשורותיו בוגרים מצוינים של הרדיו החינוכי.

ח"כ מילר הודיע בתום הדיון כי על מנת למצוא מימון ודרכי פעולה להמשך פעילות והתפתחות הרדיו החינוכי, על משרדי הממשלה הרלוונטיים, רשות השידור, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מרכז השלטון המקומי והמועצה להשכלה גבוהה, להעביר לוועדת החינוך הצעות לפעילות העתידית של הרדיו החינוכי, תוך התייחסות למימון הרדיו החינוכי, עצמאותו ושיתוף הפעולה עם גורמי תקשורת אחרים. מילר הוסיף כי יקיים דיון נוסף לפני תום כנס החורף משום ש"מדובר בפרויקט חינוכי חשוב מן המעלה הראשונה וחובה לשמר אותו".