גידול המריחואנה
גידול המריחואנהצילום: משטרת ישראל

עישון מריחואנה על בסיס יומי, אפילו לאורך שנים, אינו פוגע בתפקוד הריאות. כך מצאו חוקרים בארצות הברית. מריחואנה - הסם הבלתי חוקי הנפוץ ביותר, הפך להיות גם הפופולארי ביותר והכי פחות מושמץ בשנים האחרונות, במיוחד בקרב הצעירים.

סקר ממשלתי מדצמבר האחרון בארצות הברית הציג תמונה ממנה עולה כי אחד מכל 15 תלמידי תיכון משתמש במריחואנה על בסיס יומי. שימוש זה הפך לתדיר יותר משום שהסם החל להיות מופץ בקרב צורכי המריחואנה הרפואית, שהפכה להיות חוקית בהרבה מדינות בעולם.

ככל שהשימוש בסם עולה, עולות גם השאלות לגבי ההשפעות הרפואיות הארוכות טווח של הסם. שאלות מיוחדות הועלו בנוגע להשפעת הסם על תפקודי הריאה, ובמיוחד על ההבדל בין עישון סיגריות למריחואנה.

החוקרים עקבו אחר 5,000 בני אדם במשך עשור, ומצאו כי העישון הקבוע של מריחואנה (עד כמות של ג'וינט אחד ליום) לא השפיע במבחן תפקודי ריאה. המבחן מודד עד כמה אוויר יכולים להוציא מהריאות במהלך דקה אחת לאחר לקיחת שאיפה עמוקה. מבחן זה מבוצע בדרך כלל על מעשני טבק.

לעומת חוסר ההשפעה על הטווח הארוך, בטווח הקצר למעשני מריחואנה יכולות להיות בעיות עקב גירוי קנה הנשימה, כך שהן עלולים להשתעל יותר. המומחים טוענים כי המריחואנה מורידה את רמת תשומת הלב ואת המוטיבציה של האנשים, ולכן עלולה להוות גורם לתאונות. הם מוסיפים כי השימוש הכרוני במריחואנה בטווח הקצר עלול אף לגרום לבעיות למידה עקב בעיות זיכרון.