נעם שליט
נעם שליטפלאש 90

עיתונאים ופליטיקאים מימין ומשמאל הופתעו השבוע מהודעתו של נעם שליט להצטרף לפוליטיקה. כן, רבים צפו במסיבת העיתונאים שערך, הרימו גבה וסירבו להאמין למשמע אוזנם.

הפוליטיקה הישראלית עשירה בהפתעות אבל אין ספק, הודעתו של שליט היא שיא חדש. בכירים בליכוד תקפו את אביו של גלעד שליט וטענו כי הצטרפותו לפוליטיקה היא "מהלך ציני וניצול של טרגדיה אישית".

לא רק הליכוד הופתע. "החלטת שליט לרוץ לכנסת היא ניצול תמיכה טהורה ונטולת תנאים שקיבלו גלעד שליט ומשפחת שליט מהציבור הישראלי", טען חבר הכנסת יואל חסון מקדימה. "התרגום הפוליטי של התמיכה הזו הוא מוקדם מדי, מביך מדי, ציני מדי ולחלוטין אינו במקום".

אך יותר מכל הודעתו שליט היא סכין נוספת בליבן של המשפחות השכולות. המאבק בחמש השנים האחרונות היה קשה ורווי מחלוקות. העם בישראל התקשה לראות את ההורים המודאגים והחוששים לגורל בנם הנמק בשבי האוייב האכזר והשפל. ההורים ותומכיהם ביקשו מהעם בישראל תמיכה בשחרורם של מאות הרוצחים המהווים סיכון מוחשי ומיידי בכל מקום בתל אביב, חיפה, ירושלים, בשומרון ובבנימין, בדרום ובצפון.

שילמנו את המחיר, אמרו אין ברירה. שיכנע אותנו ראש הממשלה כי רשויות הביטחון יידעו להכיל את השחרור המטורף של מאות המחבלים. כולנו נצבטנו עם מראות החגיגות ביו"ש, בעזה ובירדן. נצבטנו כשראינו את המחבלת אמנה מונה מחייכת ומגחכת על ישראל ומתגאה ברצח האכזרי שביצעה בנער יהודי, צעיר ותמים.

ניצבט ליבנו עם כאבה של משפחת סחוויסחורדר שזעמה על שחרורה של המחבלת המעורבת ברצח חמשת בני המשפחת ורבים אחרים במסעדת סבארו בירושלים. אבל אמרו לנו שאין ברירה וחייבים לשחרר את הילד.

הורים שכולים מיררו בבכי בשיחות עם ערוץ 7 לאחר שהתבשרו כי הוכו שנית, ורוצחי ילדיהם משוחררים כחלק מהעסקה להחזרת גלעד שליט. אין ברירה, זוכרים, חייבים להחזיר את הילד.

אבל עכשיו כשגלעד בבית ציפו כולם כי נשכח את שעברנו. המשפחות השכולות קיוו לשכוח הכל. ציפו שהמשפחה תחזור לביתה, למקום מושבה, תסתגר ותתפלל כי אף אחד מאזרחי ישראל לא ישלם את מחיר השחרור.

אז ללא בושה מעז האב לחזור לחיינו שוב, לנצל את קשריו עם כלי התקשורת, לנצל את הקשרים שרקם בזכות בנו בשנים האחרונות, לטלפן לכתבים ולהזמינם למסיבת עיתונאים בתל אביב, "אני מבקש להחזיר טובה לאזרחי ישראל ולרוץ לכנסת". הבנתם? הוא מבקש להחזיר לנו טובה... כן כן תקראו שוב... הוא מבקש להחזיר לנו טובה ולרוץ לכנסת... אבל לטובתנו, הוא בסך הכל רוצה להחזיר טובה.

מנעם שליט אין כבר ציפיות. העיניים נשואות לשלי יחימוביץ', ח"כית חכמה ונבונה, בבקשה שלא תצטרף לחגיגיה ההזויה הזו ותסרב לשריין לו מקום ברשימה הפותחת, לפחות כמחווה למשפחות השכולות שהוכו בפעם השלישית השבוע.