אנסטסיה ממש לא לבד. ריבלין
אנסטסיה ממש לא לבד. ריבליןפלאש 90

יו"ר הכנסת יהיה האישיות הממלכתית הבכירה ביותר שהוזמנה לערוך ביקור רשמי באירלנד מאז 1985, אז ביקר הנשיא חיים הרצוג במדינה.

באופן לא רגיל, מפגינה אירלנד פתיחות רבה ורוחב לב כלפי ביקורו הרשמי של יו"ר הכנסת. (אירלנד אף שדרגה את דרג הביקור והודיעה כי תארח את יו"ר הכנסת בבית ההארחה הרשמי, בו התארחו לאחרונה מלכת אנגליה אליזבת' השניה ונשיא ארצות הברית ברק אובמה). בנוסף, הביע נשיא אירלנד את רצונו להיוועד עם ריבלין. במשרד החוץ אף הגדירו את הביקור כמסמן "התקרבות היסטורית".

לביקור באירלנד יתלווה גם חה''כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה), העומד בראש אגודת הידידות אירלנד-ישראל. אביו, חיים הרצוג, נולד בבלפסט, צפון אירלנד, וסבו הרב יצחק הלוי הרצוג כיהן כרב הראשי לאירלנד.

יו"ר הכנסת יהיה אורחו של יו"ר הבית התחתון האירי שביקר בישראל לפני כחצי שנה, בסוף יולי 2011. ההתקרבות בין המדינות נרשמה כבר אז בהיענותו להזמנתו של ריבלין לערוך ביקור בישראל. בין השניים התפתחה מערכת יחסים חמה וידידותית.

במסגרת ביקורו, צפוי ריבלין לערוך פגישות מדיניות, עם נשיא אירלנד ושרים בממשלה האירית, וכן להיוועד עם יו"ר הבית העליון, סנטור ולהשתתף בקבלת פנים רשמית במליאת הפרלמנט. ריבלין ייפגש עם חברי ליגת הידידות אירלנד-ישראל בפרלמנט האירי, ויפעל לחיזוק הקשרים הבינפרלמנטריים בין שתי המדינות.  בדרכו חזרה לישראל, ייפגש ריבלין ביום שישי עם יושבת ראש בית הלורדים האנגלי, הברונית פרנסיס ד'סוזה ועם גורמים נוספים בית הלורדים.

יו"ר הכנסת אמר כי "יחסי העמים היו תמיד בסימן ידידות ושיתוף פעולה, עד שהתדרדרו בעשור האחרון. ישראל מבינה את רצונם העז של אירלנד להקמת מדינה פלסטינאית, אך אסור שהדבר יהיה על חשבון מדינת ישראל. אני רואה בביקור זה נדבך חשוב בשיפור היחסים עם האירים".