אפרוחים
אפרוחיםערוץ 7

שופט בימ"ש השלום בחיפה, זאיד פלאח, גזר היום (שני) את דינה  של הנאשמת חברת רמית רבית הודיים 91 בע"מ, מגן שמואל  שהורשעה עפ"י הודאתה בהתאם להסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, בעבירת התעללות בבעלי חיים, בפרשת זריקת אפרוחים חיים חסרי ישע שנפסלו לשיווק לפח זבל תוך כדי גרימת סבל עד מותם.

השופט גזר על החברה קנס כספי בסך 60,000  ₪ שישולם לטובת הקרן למען בעלי חיים וכן חיובה לחתום על התחייבות על סך 60,000 ₪ להימנע מביצוע עבירה דומה תוך 3 שנים מהיום. זאת בהתאם להסדר הטיעון.

בכתב האישום המקורי הואשם גם מנהל המדגרייה אולם במסגרת כתב האישום המתוקן נמחק שמו מכתב האישום.

עפ"י כתב האישום המתוקן הנאשמת משמשת בין היתר כמדגרה לייצור ושיווק אפרוחים ובמהלך עבודתה השוטפת קיים צורך בהשמדת אפרוחים פסולים שאינם ראויים לשיווק. על מנת למזער את סבלם של האפרוחים הפסולים, הפיצה הממונה על פי חוק צער בעלי חיים, חוזר שבו פורטו הדרכים המותרות להמתת אפרוחים.

במהלך חודש מאי 2011 ועד לחודש יוני 2011 השליכו עובדי הנאשמת אפרוחים חיים שנפסלו לשיווק בכך שהם נזרקו לשקיות ניילון גדולות המיועדות לאשפה בעודם בחיים, יחד עם קליפות ביצים, ביצים שבורות ועוברי אפרוחים מתים. השקיות נאטמו והושלכו כשהאפרוחים החיים בתוכם לתוך מכולת אשפה, בסמוך למדגריה, בלא כיסוי מקרני השמש כאשר האפרוחים נותרו ללא מזון ומים וללא יכולת לזוז או לנשום בתוך ערימות הפסולת וכתוצאה מכך מתו האפרוחים מחנק ומהתייבשות.

השופט הבהיר כי לא בכדי קבע המחוקק עונש מאסר למי שמתאכזר לבעלי חיים (מאסר שלוש שנים). התנהגות הנאשמת מהווה התאכזרות המצדיקה הטלת עונש מאסר אילו הנאשם היה אדם בשר ודם ולא חברה בע"מ. על בתי המשפט להבהיר כי כל המתעלל בבעלי חיים, דינו מאסר בפועל ואין להסתפק בקנס כספי. הקנס אליו הגיעו הצדדים הוא קנס ראוי ונכון ויש בו כדי לבטא את חומרת מעשי הנאשמת, על כן החליט השופט לכבד את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים.