ארכיון: מחאת האוהלים ברוטשילד
ארכיון: מחאת האוהלים ברוטשילדפלאש 90
דפני ליף וחבריה מציינים היום (שני) חצי שנה לתחילת מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב. אמש התכנסו כ-150 פעילי מחאה בשדרות רוטשילד על מנת למחות כנגד פינוי מאהל התקווה וכנגד הפעולות האחרונות של ממשלת ישראל. "אנו פועלים נגד הגזרות החדשות שממשלת ישראל מפילה על אזרחיה", הסבירו, "עליה נוספת במחירי החשמל, בתחבורה הציבורית, וכנגד אוזלת היד המשוועת של ממשלת ישראל להקל על מעמד הביניים הקורס.


בשעה אחת בבוקר הזמינה דפני ליף את הפעילים דרך הפייסבוק - "חברים, שמיכות, גיטרות, רוח מחאה וכו' וכו'", כתבה ליף, "בואו לנחמני רוטשילד, חזרנו:) אה, ואל תשכחו את הסושי והנרגילות:)".


בסביבות השעה 02:30 הגיעו למקום פקחי עיריית תל-אביב ומשטרת ישראל שהיו עסוקים בבוקר אותו יום בפינוי מאהל התקווה, מאהל של השכונות הנכשלות בעיר. הפקחים פינו את שלושת האוהלים שניטעו בשדרה. מספר שעות לאחר מכן כתבה ליף: "קרעו לנו את האוהלים אבל אנחנו עוד כאן. שיהיה ברור, יותר מהאוהלים יש כאן בני אדם שרוצים ודורשים ויוצרים שינוי. מזמינה את כולכם להגיע!".


"בוקר טוב ישראל!", סיכמה דפני את הפעילות בבוקר, "היינו מאתיים, היו אוהלים, הסיירת הגיעה, קרעו אוהלים, נשארנו לשבת בלי אוהלים, התעוררנו בבוקר שבעה אנשים, לא היה סושי, עמכם הסליחה, עברנו לבימה שבעה עם שמיכה וכבר כמה שוטרים מבצבצים כדי לוודא שהמרחב הציבורי שכמובן לא שלנו לא יפגע. בקיצור, בוקר טוב ישראל, ממשיכים:)".


בהודעה לתקשורת טוענים הפעילים כי דו"ח טרכטנברג ממוסמס. "חוק חינוך חינם עבר, אך על חשבון משרדי הרווחה והחינוך", הם כותבים, "החשמל, שעלה במהלך חצי שנת המחאה ב25% עתיד לעלות בעוד 18%, ואילו נציגנו בכנסת, במקום לעסוק בצדק חברתי כמתבקש מזעקתם של 87% מהעם בישראל, עסוקים בלחוקק שורה של חוקים מסיתים שכל תכליתם הוא לשוב ולשסות את חלקי החברה הישראלית השסועה, שסוף סוף גילתה את כוחה המשותף - אלה באלה. 99% מהאזרחים עדיין נאנקים תחת גזרות נתניהו ונאלצים להתלבט – האם לקנות דלק או קוטג', האם לחמם את הבית בחשמל יקר, או לנסוע בתחבורה הציבורית הרעועה והמתייקרת והולכת. ראו בערב זה תזכורת כואבת, על כך שהקיץ נגמר רק בלוח השנה, ואילו על מסכי הכספומט שלנו הקיץ לעולם לא נגמר ולעולם לא יסתיים, עד אשר הממשלה תזכר באזרחים שהיא אחראית עליהם, ואם לא – אלו הם ימיה האחרונים של הממשלה הזאת, שתזכר בדברי הימים כשלטון ששם לעצמו למטרה לשבור את עם ישראל כעם, ואת אזרחיו כבני אדם".