זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: פלאש 90

ראשי שדולת א"י בכנסת, ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד, אומרים בעקבות דברי מקורבי ראש הממשלה שצוטטו בערוץ 7, כי "שדולת א"י בכנסת תומכת במאבקם של תושבי מגרון נגד הריסת הישוב".

לדבריהם, "השדולה מזכירה למקורבי ראש הממשלה, שכבר לפני 4 חודשים העבירה אליו את פנייתם של 40 מחברי השדולה שקראו לפתרונות של פיצוי במקום פינוי, ולפני חודש צרפה גם חוו"ד משפטית באותו נושא".

"אנו מצרים על כך שפניותינו החוזרות ונשנות לראש הממשלה למנוע פינוי לא נענו, ושגם הצעות החוק בהן תומכת השדולה נחסמות ע"י ראש הממשלה. במצב זה השדולה סבורה שאין כל מקום להאשים דווקא את אנשי מגרון בהובלה לעימות, אלא להפך", הוסיפו השניים.

שרת התרבות והספורט ערכה היום (שלישי) ביקור במועצת מטה בנימין. הביקור כלל גם סיור בישוב מגרון, שם אמרה השרה לבנת כי "אני מאמינה שצריכה להיות הסדרה חוקית של המאחזים ביו"ש בכלל ובתוך כך גם של מגרון בשיתוף התושבים שהתיישבו ביישוב מתוך תחושת מחוייבות ושליחות".

לבנת הוסיפה, כי "התושבים התיישבו כאן בתמיכתן של ממשלות קודמות מבלי לפגוע באיש ולא כאקט של התרסה. לכן על הממשלה לגלות כלפיהם אחריות".

לדבריה, "יש לממשלה מחוייבות כלפיהם. לבוא ולעקור אותם היום שלא בדרך של הסדרה חוקית, יהיה בבחינת מעשה לא דמוקרטי ולא מוסרי".