הפות והשטח. אריאל רון טל והבכירים בסיור
הפות והשטח. אריאל רון טל והבכירים בסיורלשכת ח"כ אריאל
ח"כ אורי אריאל ערך סיור במועצה אזורית גולן במסגרתו עמד מקרוב על תוכניות להפקת אנרגיית רוח מחוות טורבינות אשר מתוכננת לקום בעמק הבכא.

הסיור נערך בשיתוף ראש מועצה אזורית גולן אלי מלכה, יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל ונציגי חברת החשמל ומשרד הביטחון.

את הסיור יזם ח"כ אריאל במטרה לסייע למועצה האזורית גולן לקדם את חוות הטורבינות הגדולה בישראל, אשר תצטרף לטורבינות הקיימות היום בגולן ותספק בעוד מספר שנים חשמל נקי וירוק לכל תושבי צפון הארץ.

במהלך הסיור שמעו הנוכחים סקירה מפי נציגי המועצה על המיפוי שבוצע בשטח וההצעות העומדות על הפרק להקמת מתקני אנרגיה מתחדשת. הבולטת והמועדפת מכולם על פי הממצאים הייתה הקמת חווה של יותר מ-50 טורבינות רוח בשטחים חקלאיים באזור עמק הבכא, עליו קיימו לאחר מכן תצפית.

על פי הדוח שהוצג לנוכחים בסיור אנרגיית הרוח ניתן להקים גם מתקני אנרגיה סולארית כאשר בסיכום הכללי לצד הערך המספרי שהתקבל, פוטנציאל ההספק המותקן הוא 350 מגוואט מרוח ו-200 מגה וואט פוטנציאלי מערכות סולאריות ופוטו-וולטאיות.

יצוין כי עוד קודם הסיור קיימו ח"כ אריאל, רון טל, נציגי חח"י ונציגי משרד הביטחון, פגישה עם ראשי מועצת מג'דל שמס במטרה לבחון כיצד ניתן לסייע בשיפור תשתית מערכת החשמל ביישובי הדרוזים בגולן.

ח"כ אורי אריאל סיכם את הסיור בסיפוק ואמר: "הסיור היה מוצלח מאוד. הדרך להקמת חוות הטורבינות עדיין ארוכה, אבל עשינו צעד חשוב, כאשר נציגי חברת החשמל ומשרד הביטחון ראו את הדברים בעיניים והביעו נכונות לקדם את המהלך החשוב הזה. בתקופה הקרובה נקיים פגישות עם הגורמים השונים, ונדון בבעיות השונות שעלו במהלך הסיור ואני סמוך ובטוח שבסופו של דבר הפרויקט יקרום עור וגידים ונתחיל לייצר אנרגיה ירוקה בהיקף משמעותי".

יו"ר חברת חשמל, יפתח רון- טל, ברך על היוזמה והסיוע לקידום פרוייקטים לייצור חשמל ירוק . רון- טל ציין כי מדובר בפרוייקט בעל הספק אדיר העולה על צריכת רמת הגולן וכחלק מהתכנון יש לבנות קווי הולכה נוספים לשימוש תושבי צפון הארץ. בניית קווים שכאלה הנה הליך מורכב הנמשך מספר שנים ודורש משאבים רבים, אמר רון-טל.