מתנצל. ישי
מתנצל. ישיפלאש 90

סגן ראש הממשלה, השר אלי ישי, מתנצל בפני המשפחות השכולות שבניהם מסרו נפשם למען העם והארץ, "המשפחות השכולות והנופלים זה הדבר הקדוש לעם ישראל, והדברים שצוטטו אתמול הובאו במגמתיות מכוונת ואינם נכונים".

"כאנשים מאמינים ברור לנו שניצחונות במלחמות ישראל, תלויות באמונתינו בבורא עולם", אמר השר ישי.

עוזרו של השר קובע כי הדברים שציטט העיתונאי אבישי בן חיים בחדשות ערוץ 10 וההקלטות שהביא ובהם דברי השר מהווים דקה אחת מתוך 15 דקות בהם דיבר השר. להערכתו איש מבאי האירוע בו אמר השר ישי את הדברים אינו חושב שאכן כך חושב ישי.

נזכיר כי מדובר בדברים שאמר השר ישי באירוע לחוזרים בתשובה בניצוחו של הרב ראובן אלבז. במהלך האירוע נשא השר ישי דברים ואמר כי "בששת הימים כל מדינות ערב נלחמו נגד עם ישראל. על כל חייל יהודי היו לפחות מאות חיילים, אם לא אלפים. על כל טנק, מאות טנקים. על כל מטוס, מאות מטוסים. ותשימו לב, מורי ורבותיי, איזה נסים ונפלאות. היינו אז הצבא הכי חלש במזרח התיכון. לא היה לנו שום סיכוי לנצח. פתאום כולם בורחים ועם ישראל מנצח". לעומת זאת, הדגיש השר כי במלחמת לבנון "היינו הצבא הכי חזק במזרח התיכון, לא כמו במלחמת ששת הימים, הכי חזק. בלי מצרים, בלי סוריה, בלי לבנון, בלי עיראק, בלי תימן, בלי לוב, בלי לבנון, רק 2,000 חיזבאלונים. ותראו מה קרה במלחמת לבנון השנייה. אתם יודעים מה ההבדל? במלחמת ששת הימים כל יהודי ויהודי שהלך למלחמה והלך לקרב הרים את העיניים לבורא עולם. אבל במלחמת לבנון השנייה אמרנו 'כוחי ועוצם ידי'. ואז הקדוש ברוך הוא אמר לנו: 'כוחי ועוצם ידי? בוא נראה מה יהיו התוצאות'. מורי ורבותיי, זה מוסר גדול, כשכל מדינות ערב נגד העם היהודי, מה שיציל את העם היהודי זה לומדי התורה והתשובה".

דבריו של השר ישי עוררו סערה גדולה ובני משפחות שכולות צוטטו בתקשורת כמי שנפגע מדבריו של שר הפנים, דברים הפוגעים לכאורה בזכר הנופלים. כאמור, כעת הודיע השר כי הוא מתנצל על הדברים, אם כי תוקף את בן חיים על חוסר ההגינות שבפרסום הדברים.

את דברי ההתנצלות נשא ישי במליאת הכנסת ואמר "אני רוצה לנצל את ההזדמנות מעל לבמה כדי לומר מספר מילים על כותרת מאד מכוונת, ללא שום קשר למה שנאמר. יש לפעמים מצב שאתה אומר דבר ואחר כך יוצאת כותרת לגמרי שונה, שעצם הכותרת גרמה פגיעה למשפחות שכולות – ולא משנה מה אמרתי ומה לא אמרתי, עצם העובדה שזה גורם פגיעה לכאורה, למרות הכותרת השקרית, גרמה פגיעה, אז ודאי וודאי, ולא משנה אם לא נאמר הדבר, עצם העובדה שמישהו נפגע מהמשפחות השכולות, שזה הדבר החשוב ביותר והעיקרי ביותר לנו אז אני מתנצל על עצם הפגיעה, על עצם הדברים שנאמרו, וגם אם סולפו, וגם אם עיוותו אותם, אז עצם העובדה שנפגעים אז אני ממש מתנצל". 

"עם ישראל הם חדורי אמונה. העם היהודי שמאמין ויוצא לקרב כשעם ישראל כולו מאמין, ומאוחד ומלוכד... אני אביא דוגמה של מלחמת ששת הימים, כשהיינו החלשים ביותר במזרח התיכון, אבל כולנו היינו חדורי אמונה, וכשאנו אומרים: "כוחי ועוצם ידי", ו- "אני, ואני ואני", אז הדבר הזה לא מסייע ולא עוזר. כשכולנו מתפללים לקב"ה יש לנו יותר סייעתא דשמייא, יותר הצלחה. אז מי שמאמין בוודאי מאמין גם לזה. מי שמשלב כותרת או אומר דברים שלא נאמרו וגורם צער למשפחות, אגב שהכותרת גרמה צער ומי שפרסם כפי שפרסם גרם צער למשפחות, אני מוצא מקום לנכון להתנצל על עצם הפגיעה, גם אם הדברים לא נאמרו, כי המשפחות השכולות זה הדבר הקדוש והחשוב ביותר לנו", סיים ישי.