כפר הנוער בני הגולן הוקם בשנת 1998 ביישוב רמת מגשימים שברמת הגולן. הכפר מונה כיום כ 70- תלמידים והוא חלק מעמותת מדרשת הגולן ומנוהל על ידי מדרשת הגולן בשיתוף עם משרד החינוך - המינהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער.

מנהל הכפר כיום הוא אוריה טפרברג. הכפר הוקם על מנת להעניק מ ס ג ר ת חינוכית תומכת ואינטימית לנערים בעלי קשיים לימודיים וחברתיים.

בכפר בני הגולן מתחנכים בכל שנה ברוח התורה והציונות כ 60- נערים בכיתות ט’-י”ב. הנערים לומדים בתנאי פנימייה ומגיעים מכל רחבי הארץ לאחר שלא מצאו את מקומם במסגרות חינוך אחרות. הכפר נותן מענה לנערים בצורת מסגרת קטנה ומשפחתית ותמיכה חברתית, וניתן דגש על חיזוק הביטחון והדימוי העצמי.

תוכנית הלימודים היא ייחודית ונותנת דגש על שלושה ערכים מובילים: דרך ארץ, אהבת הארץ ויראת שמיים. בכפר מופעלים מספר פרויקטים יוצאי דופן כמו “אתגר בשטח”, “רוכבים רחוק” ו”מתחת למים” שיש להם חשיבות רבה בעיצוב דמות התלמיד. הצוות החינוכי בבני הגולן מאמין בבניית אקלים סביבתי המושתת על אהבה, הכלה והעצמה, במקביל להצבת יעדים ושמירה על גבולות ברורים. אלו הם השורשים העמוקים בחייהם של הנערים, והם שיוצרים סביבה יציבה ובטוחה, המאפשרת לנערים לתעל נכונה את כוחותיהם ולפרוס כנפיים: לשאוף גבוה, להציב לעצמם מטרות ולהגשים אותן. צוות הכפר מטפח את התלמידים, מלווה אותם במסע לשיפור ביטחונם העצמי, ומעניק להם כלים שמסייעים להם להיות בוגרים ערכיים ואחראים, המכירים ביכולותיהם, בעלי תרומה משמעותית למשפחה, לצבא ולחברה.

מה ה”אני מאמין” שלכם? האני מאמין שלנו מתבטא בשלוש מילים: “הכי גבוה שאפשר” שפירושם - כל תלמיד צריך להגיע למקסימום הפוטנציאל הגלום בו. את זה אנחנו לומדים יחד עם התלמיד בתקופה הראשונה שלו בכפר ומשם לתפירת החליפה הייחודית לו. כמו כן, שמנו לעצמנו למטרה להצמיח תלמידים בעלי דרך ארץ ויראת שמיים. תלמידים בעלי מודעות והערכה עצמית גבוהות, היודעים לאהוב ולכבד את הזולת, מחוברים לאמונה ולמצוות ומכוונים למיצוי הגבוה ביותר של יכולותיהם הן בתחום הערכי והן בתחום הלימודי.

מהן המקצועות והמגמות? המגמות הקיימות כיום בכפר הן מגמת אלקטרוניקה אפשרות של עד 7 יח”ל ולהמשך לימודים לתואר הנדסאי, מגמת סביבה אפשרות של עד 10 יח”ל, ומגמת שטח - מתוך ההבנה שהטבע אף פעם לא משקר, התלמידים יוצאים אחת לשבוע לטיול יומי מאתגר המעמיד אותם מול אתגרים פיזיים ומנטליים המעצימים את אישיותם. כפר הנוער בני הגולן זוכה להצלחה גדולה. בשנת 2007 עמד אחוז הזכאים לבגרות על 75% , שיעור המצוי במגמת עלייה עקבית בארבע השנים האחרונות. בשנה שעברה אחוז הזכאים לתעודת בגרות עמד על 82% . שניים מבוגרי הכפר לומדים לימודי המשך במכללת אדיר במרום, מכללה קדם צבאית טכנולוגית של מדרשת הגולן, רבים השתלבו ביחידות קרביות מובחרות וחלקם אף פנה למסלול קצונה ולמסלול פיקודי.

מה מייחד את מוסדכם? היחס האישי והחם לכל תלמיד, היכולת לראות כל תלמיד על פי הצרכים שלו ולפי זה “לתפור לו את החליפה” המיוחדת לו, המיקום הלא רגיל של הכפר ברמת הגולן בתוך יישוב רמת מגשימים והיכולת להשתלב בענפי המשק השונים ביישוב.

לאילו תלמידים מתאימה המסגרת שלכם? התלמידים מגיעים אלינו לאחר שמצאו את המסגרת הקודמת שלהם כלא עונה לצרכיהם או מכל סיבה שהיא, אשר גורמת להם להאמין כי הצלחתם תבוא לידי ביטוי דווקא במקום כזה.

עם אילו כלים יוצאים הבוגרים? בעלי ערכים יהודיים, ציוניים וממלכתיים, בעלי תחושת מסוגלות המכירים ביכולותיהם, בוטחים בעצמם וביכולתם, מגיעים לביצוע ערכי משמעותי בצבא, במשפחה, בחברה ובמדינה. כמו כן בעלי תעודת בגרות מלאה מוכשרים ומוכוונים למסגרות המשך.

מתי מתקיימים ימי עיון לפני מועדי מבחני כניסה? מבחני הכניסה והראיונות לשנה”ל תשע”ג כבר בעיצומם. בתאריך 22/02/12 מתקיים יום פתוח.