משעל
משעלפלאש 90

ראש הלשכה המדינית של חמאס ח'אלד משעל נועד בקהיר עם השליח השווייצי למזרח התיכון ז'אן-דניאל רוך, ודן עמו בקשרים בין אירופה לחמאס. כך מדווחת הטלוויזיה המצרית.

משעל גם עדכן את הבכיר השווייצרי בעמדת חמאס בנוגע לשיחות בין ישראל לפלסטינים המתנהלות בחסות ירדן.

ראש הלשכה המדינית של חמאס ייפגש בקהיר גם עם בכיר פתח' עזאם אל-אחמד כדי להכין את פגישתו עם יושב ראש הרשות אבו מאזן בתחילת החודש הבא .

גם ראש המודיעין המצרי מוראד מוואפי נועד אמש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס ח'אלד משעל בקהיר ודן עמו בערוץ השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית ובמאמצים שמשקיעה מצרים להשגת פיוס לאומי בין פתח' לחמאס.

יצויין גם כי בנוסף למשעל, גם אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס ברצועה, קיים לאחרונה סבב ביקורים במצרים, סודאן, תורכיה ותוניס. סבב הביקורים הזה היה הראשון מסוגו מאז תפסה חמאס את השלטון ברצועה בשנת 2007. למסעו של הניה היו שני פנים: פן "ממלכתי", שבלט בפגישותיו עם ראשי המדינה בתורכיה, סודאן ותוניס, אך נעדר ממצרים (שהקפידה שלא לערב את צמרת הממשל בפגישות עם הניה); ופן תנועתי ו"עממי", שמצא ביטויו בפגישות הניה עם ראשי תנועת האחים המוסלמים (מצרים) ועם ראשי תנועות אסלאמיות הקרובות אידיאולוגית לתנועת האחים המוסלמים (IHH בתורכיה, אלנהצ'ה בתוניס).

במהלך ביקוריו שמר אסמאעיל הניה על פרופיל תקשורתי גבוה ועמדותיו הקיצוניות בסוגיית הסכסוך עם ישראל זכו לסיקור נרחב ואוהד. במסיבת עיתונאים ברפיח, שקיים הניה בתום סבב הביקורים ובדיווח לממשלת החמאס השתבח הניה בתוצאות החיוביות של ביקוריו, הן בפן ה"ממלכתי" והן בפן ה"עממי". הוא קבע, כי הביקורים הללו סימלו את "שבירת המצור המדיני" המוטל על חמאס והממשלה הפלסטינית והתפאר כי לעזה תפקיד במהפכות ה"אביב הערבי". הניה סיים דבריו במסיבת העיתונאים ברפיח באומרו כי הוא שב לעזה "עם הרבה דברים טובים ביד" (רמז לסיוע מעשי שהובטח לו במהלך ביקוריו?). הניה גם הוסיף כי הוא מתכוון לקיים סבב ביקורים נוסף במספר מדינות ערביות ואסלאמיות נוספות, אשר הזמינו אותו.