תאילנד: מקווים שאיום הטרור מאחורינויוני קמפינסקי


בשיחה עם ערוץ 7 מבית חב"ד בבנקוק מספר שליח חב"ד במקום, הרב נחמיה וילהלם, על ההתראות הקונקרטיות לגבי כוונת חוליית טרור לבצע פיגוע נגד מטרות יהודיות או ישראליות בתאילנד. "לפני כעשרה ימים הודיעו לנו גם גורמים ישראליים וגם גורמים מקומיים בתאילנד שיש התראות", מספר הרב וילהלם," אנחנו כמובן הגברנו את האבטחה שקיימת גם ככה בכל ימות השנה. יש לנו פה אבטחה גם ישראלית וגם של משטרה מקומית, אך בכל מקרה, בגלל המצב, הגברנו את האבטחה".


הרב וילהלם לא מרגיש מתיחות והוא מציין כי לא רואים ברחובות אנשים חוששים או פוחדים - "בסה"כ מדובר בישראלים שדי רגילים להתראות. אבל כמובן שאנשים משתדלים באמת לשמור קצת ולהוריד פרופיל עד כמה שאפשר. לבית חב"ד פה מגיעים יותר אנשים מהרגיל כולם מרגישים שזה המקום בו ירגישו יותר טוב והרבה יותר בטוח".


מבחינת ההתארגנות בבתי חב"ד בעקבות ההתראות, הרב וילהלם מחליט שלא להרחיב, "הגברנו את האבטחה בכל מיני אמצעים שכמובן לא נפרט בשידור", הוא אומר, "אבל עשינו ככל שיכולנו לתת לאנשים הרגשה בטוחה ובאמת לאבטח בשטח כמה שאפשר. אני מעריך שזה יכול להביא לירידה בכמות המטיילים, אך נכון לעכשיו אנחנו עדיין לא רואים ירידה בכמות".


אך יש פן בהתארגנות ששליח חב"ד בבנקוק שמח לספר לנו עליו, והוא כמובן הפן הרוחני - "אנחנו מבחינתנו ממשיכים כמו שהרבי לימד אותנו תמיד", מסביר הרב וילהלם, "שכשיש מצב של חושך צריך להוסיף עוד אור. לכן אנחנו מוסיפים עוד שיעורים ועוד פעילות, מוסיפים עוד באחדות ישראל ובאהבת ישראל. ואנחנו מקווים שזה יהיה מהרגעים האחרונים של הגלות שיובילו אותנו לקראת הגאולה".