לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקהפלאש 90

וועד עובדי שירות התעסוקה יתחיל מחר (שלישי) בעיצומים ללא הגבלת זמן לאחר ששר התמ"ת ממשיך במדיניות של משיכת זמן והתעלמות מעובדי השירות בכוונה להחיות את תוכנית ויסקונסין בניגוד להחלטת הכנסת.

החל ממחר בבוקר יפסיקו עובדי שירות התעסוקה את קבלת הקהל והמענה הטלפוני עד להודעה חדשה. בשבוע הבא מתכננים העובדים לצאת בהפגנה מול לשכת השר. 

לאחרונה נודע לוועד עובדי שירות התעסוקה כי ישנה כוונה לפתוח 20 מרכזי תעסוקה חדשים עבור מחפשי העבודה בישראל  והוועד תומך בהחלטה ומברך עליה. יחד עם זאת, הוועד מתנגד לכוונה להוציא את הקמתם והפעלתם של מרכזים אלו לידי חברות קבלניות.  

יו"ר וועד העובדים אהרון חוטבלי אמר, "פנינו מספר פעמים לשר והבהרנו כי עובדי שירות התעסוקה מיומנים ומוכשרים לבצע את התוכנית. לצערנו זכינו להתעלמות ובהמשך לייבוש תקציבי. כנראה שמשרד התמ"ת מעדיף העסקת עובדי קבלן במקום לקחת אחריות. לא נאפשר החייאת תוכנית ויסקונסין מאחורי גבינו ועל גבו של הציבור".

יוזכר כי בחודש דצמבר שלחו נציגי הוועד מכתב בנושא לשר התעשייה המסחר והתעסוקה, "בשירות התעסוקה יש עובדים מסורים ומיומנים, כמו גם ניסיון מוכח ורב שנים. לא נסכים לפגיע בעובדי שירות התעסוקה, העלולה להביא לפיטורי עובדים ולהמשך "ייבוש" השירות ע"י הוצאת מכרזים לחברות קבלניות" כתבו נציגי הוועד במכתב.  כמו כן דורש וועד העובדים "להקפיא את כל הפעילויות בנושא עד לקיום מו"מ עם ועד העובדים".  

עוד יוזכר כי בחודש שעבר התקיימו עיצומים בכל לשכות התעסוקה ונערכו אסיפות הסברה. העובדים טוענים כי למרות הההבטחות לעובדים, שר התמ"ת ממשיך לנקט במדינות של סחבת והתעלמות.