יישאר בבידוד. עמיר
יישאר בבידוד. עמירצילום: פלאש 90





המחבל מרוואן ברגותי שנידון לחמישה מאסרי עולם הובא היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים, כדי להעיד בתביעת משפחה יהודית שכולה, נגד הרשות הפלשתינית.

במהלך שהותו בבית המשפט העניק ברגותי ראיון מדיני מצולם לכלי התקשורת, שם שטח את משנתו המדינית ואף קרא לנסיגה לקווי 67.



עו"ד אריאל עטרי, שמייצג את יגאל עמיר, תמה בערוץ 7, על האפליה של שרות בתי הסוהר שמאפשר מצד אחד למחבלים כמו ברגותי להעניק ראיונות בתקשורת, ומצד שני כשמדובר ביגאל עמיר, מענישים אותו בכל פעם שהוא מעיז לשוחח עם עיתונאים, "בפעם האחרונה שיגאל עמיר שוחח שלא לציטוט עם ערוץ 10, נשללו ממנו כל הזכויות, עד היום הוא סובל מסנקציות".



לדבריו, לא ייתכן ששרות בתי הסוהר יפלה לטובה מחבלים ערבים, "שרות בתי הסוהר טוען כל הזמן שאי אפשר לקבל מצב שיגאל עמיר יוכל להתראיין ולומר את דעותיו, ואילו כאן מרוואן ברגותי מתראיין בצורה חופשית".



עטרי טוען בראיון ששרות בתי הסוהר מונע ראיונות של אסירים קשים בתקשורת ומעניש קשות אסירים שמעניקים ראיונות ללא אישור, "אני מבקש לדעת האם שרות בתי הסוהר ושרותי הביטחון העניקו אישור לברגותי להתראיין ואם לא, איזה עונשים יוטלו עליו".



דוברת שרות בתי הסוהר, סג"ד סיון ויצמן, מסרה לערוץ 7 בתגובה, כי לאסיר מראוון ברגותי לא ניתן אישור להתראיין, "כבפעמים הקודמות בהן התראיין ללא התר, יישפט האסיר בדין משמעתי תוך אפשרות לשלילת פריווילגיות בהתאם לתוצאות ההליכים".