הפופולאריות של הטאבלטים, מחשבי הלוח הדקיקים שמבוססים על מסכי מגע בגדלים כאלו ואחרים, הולכת וגואה, ובאפל בטוחים שבסופו של יום הטאבלטים יגברו על כל סוגי המחשבים האחרים ויהפכו לנמכרים ביותר בשוק המחשבים האישיים.

"אני מאמין, ורבים מאוד אחרים בחברה חושבים כמוני, שבאמת יגיע יום ושוק הטאבלטים ומספר היחידות שנמכרות בו יהיה גדול יותר מזה של מחשבי ה-PC", אמר ה-CEO החדש של החברה טים קוק בשיחת ועידה עם אנליסטים פיננסיים שנערכה השבוע.

למרות ההתחזקות בשוק הטאבלטים, ולמרות מגמה שמראה כניסה גם לשוק העסקי והארגוני הגבוה, עדיין הטאבלט לא מסוגל לספק את העוצמה שמסוגל מחשב נייד או מחשב נייח מודרני, אבל לאפל יש בהחלט סיבה משמעותית להיות אופטימית: 15.4 מליון יחידות של iPad 2נמכרו במהלך הרבעון הרביעי של 2011 בלבד. "מעניין לראות שבארצות הברית, לפי הדוח האחרון של חברת המחקר IDC, מכירות הטאבלטים כבר עברו את מכירות מחשבי ה-PC השולחניים ברבעון האחרון", הוסיף קוק.

קוק גם הודה שמכירות ה-iPad 2 פוגעות במכירות המחשבים הניידים של החברה, אבל המגמה הזו אינה מטרידה אותו כי הפגיעה ביריבים העסקיים, לדידו, גדולה הרבה יותר, ומכיוון שכך זה עוזר למטרות העסקיות של אפל. "יש קניבליזציה ברורה של מחשבי המקינטוש בידי ה-iPad, אבל אנחנו ממשיכים להאמין שהקניבליזציה של מחשבי ה-PC מבוססי חלונות בידי ה-iPad: גדולה הרבה יותר. לכן אנחנו אוהבים את המגמה הזו, ואנחנו חושבים שהיא נהדרת עבורנו", הוא הסביר.