רבנים במפגש עם נוער הגבעות

מנהל החינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) קיים אמש בישוב עופרה מפגש מיוחד וראשון מסוגו בין אנשי חינוך, רבנים, מנהלים, רכזי בני עקיבא, מורים והורים לבין נציגי נוער הגבעות, זאת במסגרת דיון שכותרתו הייתה, "התמודדות חינוכית עם נוער הגבעות על מאבקינו על ארץ ישראל".

הנערים מן הגבעות, בנים ובנות, סיפרו לאנשי החינוך על התחושות הקשות כלפי מדינת ישראל בכלל ועל ממשלת ישראל וצה"ל בפרט. "לאחר שמדינת ישראל הפסיקה את תפקידה לבנות את ארץ ישראל המשימה הוטלה עלינו".

ש' שם בדוי סיפר כי, "חייל שצה"ל שבא לפגוע בי ולהרוס לי את הבית הוא פושע ולא עושה את תפקידו, תפקיד צה"ל זה להגן על אזרחי ישראל ולא לפגוע בהם, נכון להיום איך שאני רואה את צה"ל אני לא אתגייס".

אחד הבחורים אף זכה למחיאות כפים מצד אנשי החינוך כאשר אמר, "אנחנו רוצים שתחנכו את התלמידים לארץ ישראל השלמה ולא לארץ ישראל הגזורה, אנחנו רוצים לבנות את הארץ, אני מציע שהמורים ילכו למאחזים ואנחנו נחזור לישיבה, אנחנו רוצים ללמוד".

אחת הבנות אמרה לאנשי החינוך, "תפסיקו לגנות אותנו, זה רק פוגע בארץ ישראל. אתם יכולים להראות לנו דרכים אחרות אבל לא לגנות אותנו, כשהממשלה רואה שאתם מגנים, הם מרגישים יותר נוח להרוס מאחזים ובתים".

בפתח הכנס הרצה הרב יונה גודמן על "תמונת המצב" של הנוער הדתי לאומי.

ראש מינהל חמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, ציין כי "אנחנו רוצים לחשוב איך אנחנו מחנכים ומחנכים את עצמינו למציאות המורכבת שאנחנו נמצאים בה בזמן האחרון על המאחזים ותג מחיר ולצאת באמירה ברורה שלא לעשות שום פעולה לא חוקית נגד המדינה או חיליי צה"ל שהם בשר מבשרנו. בתוך המהלך הזה התלמידים שלנו נמצאים, כאשר מחד צריך לחנך לאהבת הארץ ולקשר לארץ ישראל ומאידך לחנך לשמירת החוק ואהבת ארץ ישראל".

"אם יש נוער שמרגיש שהוא נדחק לפניה אסור שזה יקרה, אמר ד"ר ליפשיץ, "צריך לעשות הכול שהוא לא ירגיש כך וצריך לעשות הכול כדי שלא לא ירגיש דחוק וזה תפקיד של המדינה וגם שלנו. להסביר להם ולקרב אותם, להסביר להם מה אסור לעשות ומה מביא נזק , מה הערך של המדינה ושל הממשלה. אני מקווה שערבים מסוג זה יביאו לקירוב לבבות, להורדת הלהבות ולחינוך יותר טוב".

עילי פלדמן רכז בני עקיבא שרון-שומרון שיפר לערוץ 7 כי יש פעולות ומפגשים עם חניכי התנועה בנושא המאבק על ארץ ישראל, "יש פעולות בבני עקיבא בכל הנושא שקשור לארץ ישראל אך יש אמירה ומסר ברור שלנו. גם אם יש מחלוקת ומאבק על ארץ ישראל היא מחלוקת בין אחים. אנחנו לא מקדשים אלימות ואם אנחנו רוצים להביע את דעתינו נגיד זאת בגבולות של אחדות ישראל".

בהמשך הערב שוחחו רבה של עופרה,הרב אבי גיסר וראש ישיבת איתמר, הרב אביחי רונצקי על תובנות ומחשבות בנוגע למצב הנוער בציונות הדתית.