בצל הסערה - ראיון עם מנכ"ל מד"א


לאור פעילות המחאה נגד 'מגן דוד אדום', פעילות שכללה הפגנות, עצומות ואף מהלך של החרמת התרמות הדם של 'מגן דוד אדום', פגשנו לשיחה את מנכ"ל הארגון, רב-מגן אלי בין שהתייחס לכל הנושאים.


בנושא הצניעות, שעלה בעקבות תלונות על חוסר צניעות חריג ומשמעותי בקרב המתנדבים והמתנדבות, מנכ"ל מד"א אומר שמקפידים אצלו על לבוש צנוע וכי הוא לא מאמין בפיתרון של הקמת מסגרת ייעודית לקהל הדתי. לפני כשבוע כתב הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, כי רבנים ניסו ליזום דיון עם נציגי מד"א בעקבות התלונות על חוסר צניעות, וכי העניין קיבל יחס מזלזל מצד הגורמים במד"א. בתגובה לדברים מבהיר בין כי הוא לא מכיר כל פנייה כזו, וכי הוא ישמח לשמוע כל הערה והארה כדי לשפר את שיתוף הפעולה.


בתגובה לסערה האחרונה בנוגע לחתימה על הסכם עם הצלב האדום המנכ"ל מבקש "להעמיד דברים על דיוקם". ע"פ הטענות הארגון חתם על הסכם לפיו אין לתת שירות ביהודה, שומרון ורמת הגולן משום ש"מדובר בשטחים כבושים" - בין מבהיר כי במד"א לא מיישרים קו עם ההגדרה הזו, אך כן הסכימו להגדיר מחדש את "מיתוג" האמבולנסים ביישובים בהם כל מערך החירום מנוהל ע"י גורמים מקומיים. בכל מקום בארץ, מבהיר בין, אנו משנים את הסמלים במקרה שמדובר בתחנה שהיא לא בניהול של הארגון - בין אם מדובר בקיבוץ בגליל, מושב בנגב, או יישוב בשומרון.


"המדינה קובעת את הגבולות, לא אנחנו", מבהיר בין, "כל עוד יש ישראלים בכל הארץ, נמשיך לשרת אותם בכל הארץ".