אשר פלמר ובנו יונתן ז"ל
אשר פלמר ובנו יונתן ז"לבאדיבות המשפחה





פועה פלמר, אלמנתו של אשר פלמר הי"ד, שנרצח לפני ארבעה חודשים עם בנו יהונתן בן השנה, בפיגוע ליד קריית ארבע, ילדה בשעה טובה בת.



בראיון לערוץ 7 מספרת פועה, שאת השם אורית, בחר יונתן עוד לפני הרצח, "ארבעה חודשים עברו מהפיגוע, ידענו שתהיה לנו בת, ואשר אהב את השם אורית. היום כשאבא שלי, עלה לתורה בבית הכנסת בירושלים, הוא הכריז על השם אורית".



פועה מספרת שבדיעבד התברר שהשם אורית כנראה שלא נבחר סתם, "אשר אהב את השם הזה, אבל בדיעבד אחרי הפיגוע, לפני חודש שמתי לב, שהאותיות של אורית, מורכבות מ-א' ו-ר' של אשר, ומ-י' ו-ו' של יונתן. אורית זה גם אור גדול, ואפילו למיילדת שלי קראו אורית, כך שהכול התחבר".



אחרי הפיגוע עברה פלמר לגור אצל בני משפחתה באפרת, אך לקריית ארבע היא בנתיים לא חזרה, "מאז הפיגוע לא חזרתי לבית, אין למה לחזור - אם האהובים אינם, איבדתי את כל החיים שלי. החודשים האחרונים עברו עלי ברגשות מעורבים. כל אחד יכול לדמיין ולתאר לעצמו מה עובר על אדם שמאבד בעל וילד. בעצם הקרקע נשמטת מהרגליים, כל העולם נמחק בשנייה".



היא מספרת שהלידה הביאה שמחה גדולה אבל היא גם הזכירה את האהובים שנרצחו, "יש שמחה עם המון רגשות מעורבים. יש לי עכשיו משהו חי ונושם, משה חדש מאשר ויונתן. לא הייתי קוראת לזה נחמה, כי אין נחמה במקרה הזה, אבל יש כאן איזה אור, משהו שהוא חדש".



פועה התקשתה מאוד לקנות לפני הלידה דברים לתינוקת שתיוולד, "כל דבר הזכיר לי את יהונתן, לא הייתי מסוגלת. גם עכשיו זה יהיה קשה, זה מזכיר לי כל הזמן את האבדן, גם של אשר וגם של יהונתן ביחד. בחודשים האחרונים התמקדתי באבל, ורציתי לחוות את הכאב עד הסוף, אך עכשיו זו תקופה אחרת. אני לא יודעת לאן כל זה ילך, אבל כמו שאומרים החיים מפתיעים לרעה ולטובה".



היא מספרת על כרם חדש שיוקם לזכר אהוביה, "בטו' בשבט נחנוך בקריית ארבע כרם של ענבי יין לזכרם של אשר ויונתן. המשפחה והחברים מעורבים בזה. זה היה החלום של אשר שאהב את הארץ ואת עבודת האדמה. הוא תמיד חלם על חלקה משלו, וזה חלק מהחלום לטעת בארץ".



פלמר הוסיפה כי "נקים שם בעתיד גם גן משחקים לזכר יונתן ונשמח לקבל תרומות עבור זה. זהו אזור עם פוטנציאל תיירותי, יש שם גת ועתיקות נוספות, ואגרונומים שביקרו שם אמרו לנו שזה שטח מדהים".