הרכבת הקלה
הרכבת הקלהפלאש 90

לוחמי צה"ל רגילים ליסוע באוטובוסים "על אזרחי", זאת כאשר ברשותם "תעודת חוגר" ו"תעודת לוחם" בתוקף, אולם ע', לוחם אשר עלה בצורה דומה על הרכבת הקלה, גילה כי שם הנהלים שונים.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר ע', "עליתי לרכבת הקלה כמו שאני עולה על אוטובוס רגיל, עם תעודת לוחם וחוגר, אולם כשהגיע הפקח להפתעתי גילית כי הוא מתכוון לתת לי דו"ח. הפקח חטף לי את החוגר מהיד, זאת למרות שאמרתי לו "סליחה, אסור לך לקחת לי את החוגר מהיד". הוא התעלם מזה והתחיל לרשום לי דו"ח על סך 180 ש"ח".

ע' ממשיך ומספר, כי "כל הנוסעים התחילו לצעוק עליו הוא הזמין עוד פקחים שחסמו אותי לצד. רציתי את השם שלו, הוא אמר לי בשום פנים ואופן, זה דו"ח ואני לא חייב לתת לך את השם שלי. כשניסיתי לצלם אותו הוא כמעט הרביץ לי". ע' ציין, כי הוא מתכוון להתלונן במשטרה על המקרה.

עוזאל ותיק, דובר סיטיפס - הרכבת הקלה, אומר בתגובה, כי "על פי ההסכם עם משרד הביטחון רק חיילים בסדיר או בקבע, כאשר הם לובשים מדים ומציגים תעודת חוגר, זכאים ליסוע בחינם, כל מי שעל אזרחי כמו חיילי מילואים, אזרחים עובדי צה"ל, חיילים המורשים לנוע על אזרחי וכדומה, לא נוסע בחינם".

ותיק הזמין את החייל להגיש תלונה למחלקת פניות הציבור וציין, כי "אם יגיע אלינו מקרה של פקח שהתנהג בצורה בלתי אדיבה העניין יטופל בהתאם והפקח יועבר מתפקידו. לכל פקח יש תג מזהה עם שמו ואם היתה חריגה בנושא זה העניין יטופל".