אלי ישי
אלי ישיצילום: פלאש 90

מקורבי שר הפנים, אלי ישי, תוקפים הבוקר (ראשון) במילים חריפות את מבקר המדינה וסביבתו, זאת בעקבות מה שהם מגדירים "הדלפות שמעולם לא נראו", ממשרדו של המבקר.

המקורבים מגיבים לדיווח, לפיו המבקר צפוי לקבוע כי השרים ישי ושטייניץ לא יוכלו להמשיך בתפקידם, ואומרים כי "מעולם לא נראו הדלפות שכאלו ממשרד המבקר, מדובר בתופעה חמורה ביותר".

המקורבים מציינים עוד, כי הטענות שהודלפו נשמעות מופרכות, "האם כל שר שדרישה שהעביר לאוצר ולראש הממשלה לא נענית חייב ליצור משבר קואליציוני? האם ליצמן חייב לפרוש אם מספר המיטות בבתי החולים לא גדל בדיוק במספר שדרש?".

על פי הדיווח בעיתון "הארץ", מבקר המדינה קובע כי שר הפנים, אלי ישי, שהגדיר במו פיו את מצב המוכנות לשריפה כ"קטסטרופה", לא ראה בסכנה מוחשית זאת לחיי אדם עילה מספקת לאיים בהתפטרות מהממשלה, אם לא ייענו דרישותיו למימון שדרוגו של מערך הכיבוי. לדעת המבקר, אחראי ישי גם למחדל של אי העברת כספים לטובת מערך הכיבוי מסעיף לסעיף בתוך תקציב משרד הפנים.

על שר האוצר שטייניץ ייאמר, ככל הנראה, שחרג מסמכותו והפר את החלטות הממשלה כשמנע העברת כספים למערך הכיבוי, והתנה העברה זו ברפורמה במערך הרפואה. הדיווח ב'הארץ' מעריך כי דו"ח המבקר קובע ש"להחלטה שרירותית זו של אגף התקציבים באוצר, באישור השר ובאחריותו, היו תוצאות הרות-אסון. סכומים קטנים, יחסית, היו יכולים לצמצם מאוד את נזקי האש בכרמל או אף למנוע אותם. העלות השנתית של החיזוי המטאורולוגי, שלא תוקצבה, היא 40 אלף שקלים בלבד. שעת כוננות של מטוסי כיבוי תומחרה ב-200 דולר, אך הכוננות הופסקה רשמית באמצע נובמבר ומעשית בסוף נובמבר, יומיים לפני השריפה".