מפקד חה"א: לשמור על עליונות אווירית
 
האלוף עידו נחושתן השתתף אתמול (ראשון) בכנס החלל השביעי ע"ש אילן רמון ז"ל שנערך בהרצליה. האלוף קבע כי "התהליך של בניית כוח אווירי סביבנו, במזרח התיכון, הוא אחד מהנרחבים בעולם, לרבות רכש מטוסים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים". נחושתן אמר כי חלק מהתהליכים הללו מהווים אתגר לעליונות האווירית של צה"ל. "נצטרך לשאוף קדימה כדי לשמור על העליונות הזו", אמר האלוף, "הטלטלה המתחוללת בעולם הערבי מביאה לחוסר וודאות לגבי עתיד המדינות הסובבות אותנו, ואיננו יודעים כיצד זה הולך להשפיע עלינו. בעקבות היחלשות המושלים מסביב, גדלה זליגת האמל"ח וישראל לא יכולה להישאר אדישה לכך. ארגוני הטרור מנצלים את הטלטלה על מנת לפעול נגדנו".


"ברור לכולנו שאחרי מלחמת לבנון השנייה אנחנו לא יכולים לפגוע בכשירות כוחותינו", אמר מפקד חיל האוויר בצל הדיונים על קיצוץ בתקציב הביטחון, "הצבא היא נר לרגלנו ולא נוכל להשאיר צבא לא מאומן. דווקא בעת הזאת מול המגמות שהזכרתי קודם, צריך להשקיע בעתיד כדי שלא נמצא את עצמנו חלשים יותר".


מפקד חיל האוויר התייחס גם להתרסקות כלי הטיס הבלתי מאויש בבוקר יום ראשון במהלך טיסת ניסוי. נחושתן אמר שהתאונה נגרמה בעקבות שבירת הכנף של המל"ט. "אין צורך להסיק מסקנות נחפזות, כפי שמתנהל החיל – נחכה לתוצאות התרגיל".