טנגו, העדכון החדש, ירחיב את התמיכה ל-120 שפות
טנגו, העדכון החדש, ירחיב את התמיכה ל-120 שפותמיקרוסופט

טנגו (Tango), העדכון הבא ל-Windows Phone, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לסביבת הטלפונים החכמים, יציע תמיכה בלא פחות מ-120 שפות.

כך עולה מחשיפה מקרית שאירעה בעת ועידת מפתחים לחלונות שנערכה בהודו בתחילת השבוע. לפי אחד הדוברים באותו דיון, במטרה של מיקרוסופט היא לקדם את מערכת ההפעלה שלה, שלא זוכה בינתיים להצלחה גדולה, לקהל גדול שככל האפשר של משתמשים פוטנציאליים, והתמיכה ב-120 שפות במקום ב-34 בלבד בגרסה הנוכחית, גרסה 7.5, אמורה לעשות חלק גדול מהעבודה הזו.

חלונות 7, הגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה חלונות למחשבי ה-PC, תומכת ב-125 שפות כך שהשינוי הצפוי בטנגו אמור למלא כמעט את כל החסר מבחינת שפות. מערכות ההפעלה המתחרות של חלונות בתחום הזה, תומכות יחסית במעט שפות, אך הן מציעות תמיכה מלאה בעברית: iOS, מערכת ההפעלה של אפל, תומכת ב-34 שפות ואילו אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, תומכת ב-55 שפות. מכיוון שכך, לאחר העדכון מבחינת שפות אמורה חלונות להיות הכי נגישה מבין כל מערכות ההפעלה "החכמות".

אבל עדכון טנגו, שאמור להופיע ברבעון השני של 2012, אמור לפי הדיונים בכנס המפתחים גם לאפשר למפתחים לייצר יישומים בדרך מעט קלה יותר וזאת על ידי שימוש בפיתוח "קוד טבעי" באמצעות C++לחלונות כדי לגשת ישירות לחומרת הטלפונים, במקום להשתמש בכל מקרה של פיתוח בפלטפורמה המבוססת על Silverlight שמקשה על הפיתוח במקרים מורכבים יותר של שימוש בגרפיקה תלת ממדית, חישובים מתמטיים נרחבים ועוד.

בחודשים האחרונים, בפריטי מידע אחרים שנתגלו בקשר לעדכון טנגו, התברר שמיקרוסופט גם מנסה לגרום ל-Windows Phone להיות מעט קלה יותר להטמעה כדי לאפשר לשלב אותה גם בטלפונים שמציעים חומרה פשוטה יותר, וכך לנסות להגדיל עוד יותר את פוטנציאל המכירות שלה.