תדון. ח"כ זוארץ
תדון. ח"כ זוארץפלאש 90

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), אשר יזמה את הצעת החוק המבטיחה ייצוג נשי בועדה לבחירת דיינים, תוקפת את מה שהיא מגדירה "כניעת הקואליצייה לווטו של ש"ס", אשר לטענתה מכשילה את הצעת החוק בטענה של שמירה על הסטטוס קוו.

לדברי ח"כ זוארץ, לפני מספר שבועות עלתה הצעת החוק, אותה הובילה זוארץ בניסוח ובסיוע של עמותות 'מבוי סתום' ו'קואליציית עיק"ר' לדיון בוועדת שרים לחקיקה אך הועברה לאחר דיון נוקב להתייעצות בהנהלת הקואליציה.

בזמן שעבר מאז ועד היום זוארץ מספרת כי שוחחה עם גורמים בקואליציה, עם השרה לבנת ועם יו"ר ש"ס, השר ישי, על מנת להבטיח שהצעת החוק תקודם, אולם למרות זאת, הטילה ש"ס וטו על הצעת החוק בטיעון של שמירה על הסטטוס קוו.

בעקבות הדברים אומרת זוארץ, כי "החלטת הקואליציה לקבל את הוטו של ש"ס על הצעת החוק מחדדת את המוסר הכפול והצביעות של הקואליציה כאשר מחד קוראת לשילוב נשים ולמאבק בתופעת ההדרה ומאידך מדירה אותן פעם אחר פעם מעמדות השפעה. הטיעון של שמירה על סטטוס קוו הינו טיעון מגוחך שכן בעבר ישבו נשים בועדה למינוי דיינים וגם הרב עמאר התבטא בנושא ואישר שאין כלל בעיה הלכתית שכן מדובר בועדה אזרחית-ציבורית שאין קשר בינה לבין הלכה ודת".

"ההדרה הזאת חמורה יותר שכן היא נעשית במחשכים וע"י השותפים הקואליציונים אשר מתקפלים שוב ושוב, הליך מינוי הדיינים אשר משפיע באופן ישיר על חייהן של עשרות נשים, מוצג כעניין שולי ואפור כאשר בפועל הוא משמעותי אף יותר ממיקומן של הנשים באוטובוס", קובעת זוארץ